קלמן ליבסקינד עבר על אלפי הודעות של דובר צה"ל השנה וגילה מה חסר בהן

המגיש ועיתונאי מעריב טען בטורו השבועי כי צה"ל מתעלם במכוון בהודעותיו לציבור מארגוני הטרור שאינם חמאס או הג'יהאד האסלאמי, בין היתר על מנת לצייר את הרשות הפלסטינית כפרטנר לגיטימי למלחמה בטרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/24 12:02 כב בסיון התשפד

קלמן ליבסקינד עבר על אלפי הודעות של דובר צה"ל השנה וגילה מה חסר בהן
הרשות הפלסטינית, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

במאמרו השבועי ב"מעריב", תמה העיתונאי קלמן ליבסקינד מדוע דובר צה"ל נמנע מלהזכיר בהודעותיו ארגוני טרור אחרים מלבד חמאס והג'יהאד האסלאמי. "כשהמחבל הוא איש פת"ח או איש גדודי חללי אל־אקצא, דובר צה"ל מעלים מאיתנו בשיטתיות את המידע הזה", לדברי ליבסקינד.

קלמן ליבסקינד, "מלחמה"

קלמן ליבסקינד, "מלחמה", צילום: מיכה לובטין

ליבסקינד: "עברתי השבוע על אלפי הודעות של דובר צה"ל מהשנה האחרונה"

ליבסקינד ציין שייתכן שפספס דיווח אחד או שניים, מתוך הקריאה של אלפי ההודעות הרבות, ולטענתו מערכת הביטחון הישראלית מנסה לטפח את ממשל אבו מאזן, ולצייר את הרשות הפלסטינית עדיין כגורם שניתן לדבר איתו, כשותף למלחמה בטרור.

כזכור, לפני מספר שבועות הקבינט המדיני-ביטחוני דן בין היתר גם בצעדי ענישה כלפי הרשות הפלסטינית וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון כמענה להכרה החד שצדדית של מספר מדינות במדינה פלסטינית. הצעד הראשון אותו מתכנן סמוטריץ' להעביר הוא הסדרת ארבעה יישובים ביהודה ושומרון, שיבימים אלה עוד לא חוקיים מבחינת המדינה. צעד נוסף שיעלה לדיון בקבינט נוגע לשלילת ויזות ותעודות מעבר מבכירי הרשות הפלסטינית.