מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בצה"ל מאשרים: חזרנו לפעול בש'גאעייה - עשרות מחבלים חוסלו

אחרי שכבר פעלו בשכונה הצפונית, כוחות אוגדה 98 חוזרים לש'גאעייה | עשרות מחבלים שהסתתרו בבתי ספר ומתקנים ששימשו את ארגון אונר"א חוסלו במספר תקיפות אוויריות משמעותיות, מחבל שפעל מתוך המרחב ההומניטרי בדיר אל בלאח חוסל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/24 10:13 כב בסיון התשפד

בצה"ל מאשרים: חזרנו לפעול בש'גאעייה - עשרות מחבלים חוסלו
חיילינו לוחמים בעזה, צילום: דובר צה"ל

כוחות אוגדה 98 החלו ביממה האחרונה במבצע אוגדתי בש'גאעייה, כך מאשר הבוקר (שישי) דובר צה"ל. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 החלו בפעילות ממוקדת באור יום במרחב ש'גאעייה ובמהלך הלילה צוות הקרב של חטיבת הצנחנים החל לפעול ופשט על תשתיות טרור במרחב.

צפו בפעילות:



במקביל לכניסת הכוחות, כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף עם מכלול האש של אוגדה 98 תקפו עשרות תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס. לפעולה קדמו מספר תקיפות אוויריות משמעותיות בצפון רצועת עזה, במהלכן חוסלו עשרות מחבלים שהסתתרו בבתי ספר ומתקנים ששימשו את ארגון אונר"א.

במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, תקפו מחבל של ארגון הטרור חמאס ששהה במבנה באיזור דיר אל בלאח. המחבל פעל מתוך המרחב ההומניטרי, בו השתמש הארגון כמגן לפעילות טרור. בצה"ל מסרו כי "כחלק מתהליך ההכנה לתקיפה בוצע פינוי של אוכלוסייה אזרחית המצויה סביב המבנה ממנו פעל המחבל, בוצעו בדיקות חוזי מהאוויר, חימוש מדויק ושימוש באמצעים נוספים, לצמצום פגיעה באזרחים. ארגון הטרור חמאס מפר באופן קבוע את הדין הבין לאומי תוך ניצול שיטתי של מבנים אזרחיים והאוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל".