העימות הנשיאותי: במפלגה הדמוקרטית מודאגים מביידן

העימות הראשון בין הנשיא המכהן ביידן לנשיא לשעבר טראמפ התקיים הלילה - ורוב האמריקנים משוכנעים כי טראמפ ניצח | במהלך העימות טראמפ טען כי תחתיו חמאס לא היה פולש לישראל ורוסיה לא הייתה פולשת לאוקראינה, ביידן: "מעולם לא לא שמעתי כל כך הרבה שטויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/24 08:23 כב בסיון התשפד

העימות הנשיאותי: במפלגה הדמוקרטית מודאגים מביידן
ביידן וטראמפ, צילום: Shutterstock lev radin,

מסע הבחירות לנשיאות ארצות הברית מתחמם, והלילה (בין חמישי לשישי) התקיים העימות הפומבי הראשון לקמפיין בין המועמד הדמוקרטי והנשיא המכהן, ג'ו ביידן, לבין הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ. העימות התקיים ברשת CNN, ובתומו יש אווירת נכאים בקרב המחנה הדמוקרטי עם פרסום המדדים לפיהם רוב האמריקנים חושבים שטראמפ ניצח בעקבות הופעה חלשה של ביידן.

צפו בחלק מהעימות:

ביידן לטראמפ: "מעולם לא שמעתי כל כך הרבה שטויות"

השאלה הראשונה שנשאלה היא בנושאים כלכליים, ועסקה באינפלציה. "יש לנו את הכלכלה הכי טובה בעולם", אמר ביידן שזכה לתגובת נגד חריפה מטראמפ. במהלך העימות אמר טראמפ כי "אם הייתי נשיא פוטין לא היה פולש לאוקראינה כמו שישראל לא הייתה מותקפת על ידי חמאס. הסיבה שלא היה טרור בכלל תחת ממשלתי היא כי לא היה כסף לטרור". ביידן ענה לו: "מעולם לא שמעתי כל כך הרבה שטויות".

נתניהו וטראמפ בבית הלבן.

נתניהו וטראמפ בבית הלבן צילום: קובי גדעון, לע"מ

ביידן התייחס למלחמה המתנהלת בישראל ואמר כי נתניהו תמך בהצעה האמריקנית לעסקת חטופים שהוגשה למועצת הביטחון, ודיבר על נושא החימוש האמריקני לישראל. "הדבר היחיד שמנענו מישראל הוא פצצות 2,000 פאונד – הן לא עובדות טוב באזורים מאוכלסים. הגנו על ישראל והצלנו אותה", טען. כשטראמפ נשאל על ידי המנחים האם הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית הוא לא שלל את העניין ואמר כי יצטרך לבדוק.

במפלגה הדמוקרטית שוקלים את צעדיהם

אחרי העימות, ב-CNN דווח כי במפלגה הדמוקרטית שוקלים את צעדיהם. פרשן הערוץ אמר כי "לביידן הייתה הופעה גרועה, בכירים במפלגה מזהים שיש פה בעיה, חוששים שביידן ייפגע בסיכויים של מתמודדי המפלגה במרוצים השונים". במפלגה בוחנים את המשך צעדיהם, כשייתכן שיבקשו מביידן לפרוש או שיצאו לציבור ויתייחסו לבעיות שעל הפרק מבחינתם.