אחרי הסדרת היישובים - ראשי המועצות מברכים: "פעלנו יום יום כדי להגיע לרגע הזה"

הקבינט אישר את הסדרת חמישה היישובים אביתר שבשומרון, שדה אפרים וגבעת אסף בבנימין, חלץ שבגוש עציון ואדוריים בהר חברון - וראשי המועצות בברכות מקיר לקיר: "זוהי התשובה הטובה והנכונה ביותר לטרור המדיני של הרש"פ - עוד התיישבות, עוד שיבת ישראל לארצו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/24 07:50 כב בסיון התשפד

אחרי הסדרת היישובים - ראשי המועצות מברכים: "פעלנו יום יום כדי להגיע לרגע הזה"
יישוב, אילוסטרציה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

אחרי שהקבינט אישר אמש (ה') הסדרת חמישה יישובים חדשים, ראשי המועצות בברכות מקיר לקיר. היישובים שיוסדרו הם אביתר שבשומרון, שדה אפרים וגבעת אסף בבנימין, חלץ שבגוש עציון ואדוריים בהר חברון.

ישראל גנץ: "יהודה ושומרון היא מרחב הבטחון של מרכז ישראל"

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ: "יהודה ושומרון היא מרחב הבטחון של מרכז ישראל והביסוס בו הוא חיזוק לתל אביב, לכפר סבא, למודיעין ולירושלים. במיוחד בימים קשים אלו, כשאנו מצויים במלחמה על הבית, חיזוק ההתיישבות בחבל ארץ אבותינו מהווה תשובה ציונית הולמת למדינות שמנסות לקדם טבעת חנק על ישראל בצורה של הקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ מעל מיטות ילדינו. נמשיך לפעול מול כל הגורמים על מנת שעוד יישובים מההתיישבות הצעירה יקבלו את ההכרה הראויה להם".

ישראל גנץ

ישראל גנץ, צילום: ברוך גרינברג

יוסי דגן: "צעד ציוני, נכון, חשוב והיסטורי"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר עם אישור הקבינט: "מאז חתימת הסכם אביתר לפני כ-3 שנים, יחד עם הרב דרוקמן זצ"ל, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו, ח"כ סוכות, אנשי תנועת נחלה וחלוצי אביתר, פעלנו יום יום כדי להגיע לרגע הזה. זהו צעד ציוני, נכון, חשוב והיסטורי. מדינת ישראל מחליטה היום להשלים מהלך צודק ונכון, הכרה באביתר כיישוב מן המניין במועצה האזורית שומרון. זוהי התשובה הטובה והנכונה ביותר לטרור המדיני של הרש"פ - עוד התיישבות, עוד שיבת ישראל לארצו. אביתר יהיה ישוב פורח במועצה אזורית שומרון, זהו עוד צעד בדרך למיליון תושבים בשומרון".

יוסי דגן

יוסי דגן, צילום: אליחי מנחם

ראש המועצה האזורית הר חברון: "שינוי כיוון שמהותו חזרה לחיים ולניצחון"

ראש המועצה האזורית הר חברון אלירם אזולאי: "מדרום תפתח הטובה! במשך שנים, נתפס הר חברון ע"י שונאינו (בתוכנית פייאד), כמפתח לחניקתה של ישראל והשתלטות על ישראל כולה. החלטתה הממשלה היום על ישוב בהר חברון, היא שינוי כיוון שמהותו חזרה לחיים ולניצחון, והמפתח להגנה וביטחון לכל איזור הדרום ולמדינת ישראל. ההר הטוב הזה שחולש על שטח עצום מהנגב ועד פאתי בית שמש, שקבר את טובי בניו במלחמה על קיומנו, משריש כעת חיים חדשים ותקווה חדשה לישראל".

ראש המועצה האזורית גוש עציון: "היום הזה הוא יום היסטורי"

ראש המועצה האזורית גוש עציון ירון רוזנטל: "הקמת יישוב חדש בחלץ היא בשורה חשובה. ראשית כי כל יישוב חדש שמוקם הוא בשורה מרגשת. שנית, היישוב חלץ שיוקם בין שדה בועז להר גילה ישלים את הרצף התיישבותי בין גוש עציון לירושלים ולכן היום הזה הוא יום היסטורי: עציון חוברה לציון. תודה גדולה שלוחה לראש הממשלה נתניהו ולשר בצלאל סמוטריץ' שזכו להגשים את חלומם של לוחמי מלחמת העצמאות בגוש עציון: לחבר בין גוש עציון לירושלים".

סמוטריץ' יחד עם ראשי המועצות אחרי האישור: