מכה של מאות מיליונים על הציבור החרדי: ההנחיה החדשה של היועמ"שית

היועצת המשפטית לממשלה הורתה לחשב הכללי לנתק את רשת החינוך העצמאי ורשת מעיין החינוך התורני של ש"ס ממערכות התשלום הממשלתיות כבר בשבוע הבא. על הפרק: מאות מיליוני שקלים

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 27/06/24 21:58 כא בסיון התשפד

מכה של מאות מיליונים על הציבור החרדי: ההנחיה החדשה של היועמ"שית
היועצת המשפטית לממשלה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, פנתה הערב לחשב הכללי והסבירה כי לא נתון לו שיקול דעת בנוגע לניתוק רשתות החינוך החרדיות ממערכות התקציבים הממשלתיות. במכתב הפנייה היועמ"ש הסבירה כי על החשב לנתק את רשת החינוך העצמאי ורשת מעיין החינוך התורני של ש"ס ממערכות התשלום הממשלתיות מהלך שצפוי לצאת לפועל כבר ביום שני הקרוב עם תחילת חודש יולי ומשמעותה הפסד של מאות מיליוני שקלים עבור רשתות החינוך.

האוצר ייפטר מהאחריות על גירעונות בסך חצי מיליארד שקלים

ההפסד צפוי להגיע כתוצאה מניתוק המערכות, וזאת בשל היפטרות משרד האוצר מהאחריות לחובות וגירעונות הרשתות החרדיות. כך, הגירעון במערכת החינוך העצמאי שהגיע לסך של 330 מיליון שקלים יעבור לאחריות הרשת החרדית. במקביל, במעיין החינוך התורני של ש"ס ייאלצו להתמודד עם גירעון של 270 מיליון שקלים - ללא עזרת האוצר.

סמוטריץ' זעם על החשב הכללי: אין לך סמכות

בניגוד לדרישת היועמ"שית סמוטריץ' טוען: "הוצאת החשב מהרשתות, בוודאי ביחסי לרשת מעיין החינוך התורני, אפשרית רק באמצעות החלטת ממשלה חדשה שתבטל את ההחלטה הקודמת, ואף פקיד, בכיר ככל שיהיה, אינו מוסמך לקבל החלטה הנוגדת החלטת ממשלה על דעת עצמו".

סמוטריץ': "מוזמנים לנסות לשכנע אותי"

עוד כתב סמוטריץ': "ככל שהנכם מבקשים לשנות את המדיניות הנהוגה אתם מוזמנים לנסות לשכנע אותי בכך, וככל שאשתכנע בכך אביא לממשלה החלטה אחרת". לסיום כתב: "אשר על כן אבקש לבטל את האמור במכתבו שנכתב בחוסר סמכות ולהבהיר כי מה שהיה הוא שיהיה כל עוד לא תתקבל החלטה ממשלה שתעגן מדיניות אחרת".