מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מבקר המדינה לנתניהו: ישראל לא ערוכה כנדרש לפינוי אוכלוסייה במקרה של מלחמה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פנה במכתב לראש הממשלה נתניהו ובו הטיח טענות קשות על התנהלות מרדי הממשלה ביחס למפונים: "המציאות הבלתי פתורה המתוארת בלתי מתקבלת על הדעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 17:02 כא בסיון התשפד

מבקר המדינה לנתניהו: ישראל לא ערוכה כנדרש לפינוי אוכלוסייה במקרה של מלחמה
מתניהו אנגלמן , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע החשש מפני מלחמה כוללת בצפון, מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן יצא הערב (ה') באזהרה לראש הממשלה נתניהו מפני המשך ההתנהלות הלקויה של משרדי הממשלה ביחס למפוני הצפון. במכתבו מלין אנגלמן על משרדי הביטחון והפנים אשר טרם הכריעו במחלוקתם בדבר האחריות על פינוי התושבים. התוצאה קובע אנגלמן, עלולה לפגוע במוכנות ישראל לפינוי רחב של אוכלסוייה במקרה של מלחמה.

"להביא לפתרון מידי ולהבטיח שבידי מדינת ישראל תהיה תוכנית ישימה"

"נוכח התגברות המתיחות הביטחונית בגבול הצפון ונוכח ההשלכות החמורות שעלולות להיות להיעדר המענה הנדרש לאוכלוסייה ככל שתתפנה, נדרשת הכרעתך במחלוקת בין שר הביטחון לשר הפנים על מנת להביא לפתרון מידי ולהבטיח שבידי מדינת ישראל תהיה תוכנית ישימה למתן מענה לאוכלוסייה מתפנה" כתב.

מפוני קריית שמונה מפוזרים במעל לכ-300 מוקדים שונים ברחבי הארץ

בדבריו העיד מבקר המדינה על היחס הקלוקל כלפי מפוני קריית שמונה מצד משרדי הממשלה. "בביקורי בקריית שמונה לפני כשלושה שבועות עלה כי האוכלוסייה פונתה מהעיר ומצויה במעל לכ-300 מוקדים שונים ברחבי הארץ באופן שאינו סדור ואינו מתואם בין משרדי הממשלה. זאת ללא יכולת שליטה ובקרה של עיריית קריית שמונה על הטיפול בתושביה המפונים ומבלי שהוגדרה האחריות של כלל הרשויות המקומיות הקולטות לטיפול באוכלוסייה זו ובמתן האמצעים הנדרשים לשם הטיפול בתושבים בתחומי החינוך, הרווחה, הבריאות, התעסוקה ועוד" כתב.