המדינה האירופאית שקבעה: קבלת אזרחות רק בתנאי להכרה במדינת ישראל

חוק האזרחות החדש שיעבור היום בגרמניה יקבע כי מבקשי האזרחות יצטרכו להצהיר על הכרתם במדינת ישראל, ויאלצו להשיב במבחן האזרחות על 12 שאלות הנוגעות ליהודים ואנטישמיות. שרת הפנים של גרמניה: מי "שאינו שותף לערכים שלנו לא יכול לקבל דרכון גרמני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 14:58 כא בסיון התשפד

המדינה האירופאית שקבעה: קבלת אזרחות רק בתנאי להכרה במדינת ישראל
דרכון גרמני, צילום: Tatjana Meininger,Shutterstock

אחת המדינות המעניקות לישראל גב כמעט בלתי מעורער מתחילת מהמלחמה היא גרמניה. חוק האזרחות החדש שעובר במדינה היום (ה') קובע כי אנשים שרוצים לקבל אזרחות גרמנית יצטרכו לאשר במפורש את זכותה של ישראל להתקיים. שרת הפנים של גרמניה, ננסי פאסר, הבהירה כי המהלך "נועד להדגיש את חשיבות האחריות ההיסטורית של גרמניה כלפי העם היהודי ומדינת ישראל".

הרצוג ונשיא גרמניה

הרצוג ונשיא גרמניה, צילום: חיים צח / לע"מ

אי סובלנות לאנטישמיות

במבחן האזרחות של המדינה האירופאית, יאלצו המבקשים לענות על 12 שאלות הנוגעות לישראל, לאנטישמיות וליהודים בגרמניה. פארס הדגישה כי גם כעת לא תהיה יותר סובלנות כלפי זרים המפגינים התנהגויות אנטישמיות, גזעניות או כל התנהגות זדונית אחרת, ואלה יגורשו מהמדינה.

"כל מי שחולק את הערכים שלנו ומתאמץ יכול כעת לקבל דרכון גרמני מהר יותר ולא צריך עוד לוותר על חלק מזהותו על ידי ויתור על הלאום הישן שלו. אבל גם הבהרנו באותה מידה: מי שאינו שותף לערכים שלנו לא יכול לקבל דרכון גרמני" אמרה שרת הפנים של גרמניה.