לראשונה בצה"ל: אחים תאומים יסיימו קורס טיס יחד

קורס טיס נוסף הסתיים, והיום יתקיים טקס הסיום. בין המסיימים: זוג חברים שמסיימים את הקורס במגמת תובלה וזוג אחים תאומים שמסיימים את הקורס במסלול טייסי קרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 12:57 כא בסיון התשפד

לראשונה בצה"ל: אחים תאומים יסיימו קורס טיס יחד
סגן מ' וסגן י' | , צילום: דובר צה"ל

טקס סיום קורס טיס 188 יתקיים היום (ה'). בין 36 מסיימי הקורס ישנם מספר קשרים מפתיעים ומיוחדים, וביניהם חברים הכי טובים ואחים תאומים זהים. סגן מ' וסגן י', שניהם תושבי כפר יונה ובוגרי אותו בית ספר, מסיימים היום את הקורס במגמת התובלה. האחים התאומים הם סגן נ' וסגן ג' מעמק חפר שיסיימו היום את הקורס בתור טייסי קרב.

סגן י', בן 22, עשה שנה שירות לפני הצבא ובמסגרת הקורס סיים תואר ראשון בפוליטיקה וממשל. י', סיכם את חוויתו: "עברתי שלוש שנים מדהימות, שכל יום הוא אתגר שאתה מפתח את עצמך ואת היכולות שלך". סגן מ', שעשה גם הוא שנת שירות טרם הצבא, מסר שהוא היה מתוסכל בעת המלחמה לא לתרום מיכולותיו אך הוא הוסיף: "המלחמה חידדה לכולנו את המשמעות של מה שאנחנו עושים פה. בקורס עברתי תהליך בונה, מאתגר ומעצים".

מסדר הכנפיים

מסדר הכנפיים, צילום: חיל האוויר

ויתרו על מעמד ספורטאי מצטיין כדי להגיע לתפקיד קרבי

בראיון שפורסם ב-ynet נכתב כי האחים התאומים סגן נ' וסגן ג' יהיו הראשונים שמסיימים את קורס הטיס בתור תאומים זהים. עוד נאמר כי בילדותם הם שיחקו כדורסל ולפני הצבא הם ויתרו על להיות ספורטאים מצטיינים בצבא כדי להגיע לתפקיד קרבי ומשמעותי. עוד הם סיפרו כי ברוב שלבי הקורס הם לא שהו יחד אך זה נכס גדול שתמיד יש את מי לשתף מכיוון שהם עברו חוויות דומות.

סגן ה', תסיים גם היא היום את הקורס בתור נווטת תובלה. היא סיפרה כי היא ואחותה התאומה הגיעו ביחד למיון טיס והיו יחד במשך כשנה עד שאחותה נהייתה מפעילת כטמ"ם וסגן ה' המשיכה במגמת התובלה. הנווטת החדשה המשיכה לשתף: "אני אוהבת את התפקיד שלי, ואני שלמה ומתחברת אליו מאוד. זה היה קורס עם הרבה עליות ומורדות, ובסוף אין מאושרת ממני".

סיום קורס טיס בשנה שעברה