בחירות לרבנות הראשית

יחליף את הרב יצחק יוסף: זה הרב שימונה למ"מ נשיא מועצת הרבנות הראשית

לקראת פקיעת כהונת הרבנים הראשיים המכהנים ובצל הדחייה בבחירות לתפקיד, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית שלח מכתב לרב יצחק פרץ ובו הוא מודיע לו כי ביום שלישי הקרוב הוא ימונה לתפקיד ממלא מקום נשיא מועצת הרבנות הראשית

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/06/24 08:48 כא בסיון התשפד

יחליף את הרב יצחק יוסף: זה הרב שימונה למ"מ נשיא מועצת הרבנות הראשית
הרב יצחק פרץ, 2018, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הבחירות לרבנות הראשית נדחו ונדחו, וביום שני הקרוב - כ"ה בסיוון, 1 ביולי - הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו יסיימו את כהונתם הארוכה. עם תום כהונתם ימונה הרב יצחק פרץ, רבה הראשי של רעננה לשעבר, לתפקיד ממלא מקום נשיא מועצת הרבנות הראשית, כך עולה ממכתב ששלח אמש (ד') הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית.

הרב פרץ כיהן כיו"ר מפלגת ש"ס, חבר כנסת מטעמה ושר בממשלות ישראל, וכיום הוא חבר המועצת הזקן ביותר. מינויו למ"מ נשיא המועצת נקבע לפי החוק כי במידה ומתפנה התפקיד ממונה אליו "הקשיש שבחברי המועצה". הרב פרץ מחליף את הרב יצחק יוסף שמחזיק בתפקיד בימים אלה. במכתב כותב גולדברג כי הרב פרץ יחזיק בסמכויותיו "עד לבחירת רבנים ראשיים לישראל או עד לתום תקופת כהונתה של מועצת הרבנות הראשית, לפי המוקדם מביניהם".

הרב שמואל חזן מונה לתפקיד יו"ר ועדת הבחירות לרבנות הראשית

נזכיר כי בתחילת השבוע הממשלה אישרה את מינויו של הרב שמואל חזן לתפקיד יושב ראש ועדת הבחירות לרבנות הראשית. ארבעת חברי הוועדה הנוספים הם נציגות הממשלה, מיכל שמש - עובדת המשרד לשירותי דת, ורויטל דהן - טוענת רבנית וחברת הוועדה למינוי דיינים; ושני נציגי מועצת הרבנות הראשית עו"ד יעקב אמסלם ועו"ד הרב דוד לוונטהל.

הרבנים הראשיים מוכרים את החמץ הישראלי לפני חודשיים: