מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שר הליכוד: מיטוט היכולת השלטונית של חמאס - רחוק מהשגה

ראש השב"כ לשעבר ושר החקלאות אבי דיכטר הודה כי היעד של מיטוט היכולת השלטונית של חמאס, והציע שני פתרונות לבעיה. עוד הודה כי ישראל קרובה להשמדת היכולת הצבאית של הארגון - אך עדיין ביכולתם לייצר טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 08:20 כא בסיון התשפד

שר הליכוד: מיטוט היכולת השלטונית של חמאס - רחוק מהשגה
אבי דיכטר, צילום: Hadas Parush,FLASH 90

כמעט תשעה חודשים עברו מתחילת המלחמה, והסוף לא נראה באופק. ישראל ממשיכה לתקוף ברצועה ולנסות למוטט את היכולות של חמאס - הן צבאית והן שלטונית. עם זאת, שר החקלאות אבי דיכטר הודה הבוקר (ה') כי ישראל "רחוקה" ממיטוט היכולת השלטונית של חמאס, על אף שטען כי היעד של השמדת היכולת הצבאית נמצא בשלבים מתקדמים.

לשלוט בסיוע ולנתק את עזה ממצרים

במהלך ראיון ברדיו 103FM אמר השר וראש השב"כ לשעבר: "היעד של השמדת היכולות הצבאיות נמצא בשלבים מאוד מתקדמים". הוא תלה את דבריו בכך שמחבלי החמאס לא נראים יותר במדים, אלא בבגדים אזרחיים - בניגוד למצב בתחילת המלחמה. עם זאת הבהיר, "המיטוט של היכולות הצבאיות לא אומר הפסקת היכולת שלהם לייצר טרור. יש להם יכולת כזו" הדגיש.

"מיטוט היכולת השלטונית של חמאס זה יעד שעוד רחוק מהשגה" הודה לאחר מכן. "אחת הדרכים להשיג את זה לדעתי זה לשלוט בעזה. לשלוט גם בסיוע ההומניטרי, שהיום מי שמכתיב אותו זה החמאס. את היכולת הזאת צריך לקחת מהם. זו החלטה שהקבינט צריך לקבל והוא עוד לא קיבל אותה". רעיון נוסף שיכול להוביל למיטוט יכולות חמאס לטענתו הוא "ניתוק עזה ממצרים. לא ניתוק מעשי אלא קונספטואלי כמו ב-2005. אין סיבה שהרצועה תהיה מחוברת למצרים".