רוחות מלחמה: נתניהו והלוי סקרו תרגיל צבאי בצפון - 4 מדינות באזהרת מסע ללבנון

לרקע קריסת השיחות וההתחממות הגוברת בצפון, נתניהו והלוי סקרו תרגיל של חטיבה 55 בגבול הצפון, כחלק משורת תרגילים של פיקוד הצפון. נתניהו: "תרגיל חטיבתי מאוד מרשים, ביכולות, בהתגייסות, בהתייצבות, בכושר הביצוע" | גרמניה קוראת לאזרחיה: עזבו את לבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/24 21:26 כ בסיון התשפד

רוחות מלחמה: נתניהו והלוי סקרו תרגיל צבאי בצפון - 4 מדינות באזהרת מסע ללבנון
נתניהו בתרגיל בצפון, צילום: קובי גדעון / לע״מ

ראש הממשלה נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי ערכו היום (ד') סיור בגבול הצפון במסגרתו סקרו גם תרגיל של עוצבת "חוד החנית" (חטיבה 55). התרגיל מהווה חלק מסדרת תרגילים שמבצעים חטיבות רבות בצה"ל להגברת כשירות ותיקוף התכניות למתקפה בלבנון. גם הרמטכ"ל הלוי לקח חלק בתרגיל, בנוסף, ביקר הרמטכ"ל בחטיבת המילואים 228 וקיים הערכת מצב גזרתית ושיח עם מפקדי החטיבה.

תרחישי קיצון, לחימה בשטח סבוך והררי, הפעלת אש ולחימה בשטח בנוי

נתניהו אמר לאחר התרגיל: "תרגיל חטיבתי מאוד מרשים, ביכולות, בהתגייסות, בהתייצבות, בכושר הביצוע. כושר ביצוע גדול מאוד של החיילים והמפקדים שבאים מכל חלקי הארץ, מכל חלקי החברה הישראלית. הם נחושים ודבקים במשימה - להגן על המדינה ולהשיג ניצחון, לא פחות מזה".

הרמטכ"ל בתרגיל

הרמטכ"ל בתרגיל צילום: דובר צה"ל

את הסקירה בסיור קיבל נתניהו ממפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין וממפקדי החטיבה והגדודים. התרגיל החטיבתי התקיים בשיתוף פעולה רב זרועי, במהלכו תרגלו לוחמי צוות הקרב החטיבתי תרחישי קיצון, לחימה בשטח סבוך והררי, הפעלת אש ולחימה בשטח בנוי, כחלק מהגברת המוכנות לצפון.

התרגיל בצפון

התרגיל בצפון צילום: דובר צה"ל

גרמניה קוראת לאזרחיה לעזוב את לבנון

בתוך כך, רוחות המלחמה לא מורגשות רק בישראל ובלבנון ומספר מדינות הודיעו לאזרחיהן כי השהייה בלבנון מסוכנת. לאחר קנדה, ארצות הברית והולנד קראו לאזרחיהם לעזוב את המדינה, עתה יוצאת גם גרמניה בקריאה לאזרחיה לעזוב את לבנון.