בהיעדר הסכמה רחבה: נדחתה ההצבעה על העלאת גיל הפטור

חוק העלאת גיל הפטור משירות מילואים נדחה על ידי יושב ראש ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת יולי אדלשטיין. ביום ראשון תפוג הוראת השעה, ייתכן וצה"ל ייאלץ לשחרר את משרתי המילואים בני ה-40

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/24 12:29 כ בסיון התשפד

בהיעדר הסכמה רחבה: נדחתה ההצבעה על העלאת גיל הפטור
מילואימניקים |, צילום: David Cohen,Flash90

לאחר שאושר חוק הארכת גיל הפטור משירות מילואים פעיל, הבוקר (ד') הוא נדחה לאחר שיושב ראש ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין דחה את ההצבעה עליו, לאחר שהבטיח אמש כי אם החוק לא יעבור בהסכמה רחבה, כך יפעל. ביום ראשון הקרוב תפוג הוראת השעה, וייתכן כי צה"ל ייאלץ לשחרר את המילואימניקים המבוגרים.

מליאת הכנסת אישרה את החוק בקריאה ראשונה

שלשום, כזכור, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העלאת גיל הפטור ממילואים. 51 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 47 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתיקבע באיזו ועדה תידון ההצעה.

יולי אדלשטיין

יולי אדלשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוראת השעה - מילואימניקים שאינם קצינים ישרתו עד גיל 41 במקום 40

הוראת השעה קובעת העלאה בשנה של הגיל שבו יינתן פטור מחובת שירות ביטחון, כך שעבור יוצא צבא שאינו קצין הפטור משירות מילואים יינתן בגיל 41, ועבור יוצא צבא קצין יינתן פטור ממילואים בגיל 46. בנוסף, קובעת הוראת השעה כי גיל הפטור של יוצאי צבא המשרתים במקצועות או בתפקידים מסוימים שנקבעו בצו בידי שר הביטחון יועלה לגיל 50.

לפיד: "ההתנגדות שלנו מנעה את העלאת החוק"

באופוזיציה יש מי שחגגו את דחיית הדיון, ביניהם יאיר לפיד שטען כי "ההתנגדות שלנו מנעה את העלאת הצעת החוק להצבעה. נמשיך להוביל את המאבק למען אנשי ונשות המילואים, משלמי המיסים שמחזיקים את המדינה על הכתפיים".