לאחר עבודה מאומצת במשך כל הלילה: תוקן צינור המים בעין כרם שגרם להצפה הגדולה

יממה לאחר שתושבי השכונה הירושלמית עין כרם סבלו מהצפה עקב פיצוץ בצינור מים מרכזי והיה חשש שנלכדו כמה מהם בביתם - חברת הגיחון מודיעה: תוקן צינור המים הפגוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/24 07:57 כ בסיון התשפד

לאחר עבודה מאומצת במשך כל הלילה: תוקן צינור המים בעין כרם שגרם להצפה הגדולה
צינור המים, צילום: תאגיד הגיחון

לאחר ההצפה בשכונת עין כרם - תוקן צינור המים הפגוע: צוותי החרום והכוננים של חברת הגיחון עבדו כל הלילה בשטח במהלכו חשפו קטע של כשישה מטרים מהצינור הפגוע והחליפו אותו בצינור חליפי. ברגעים אלה מבוצעות עבודות הריתוך והקיבוע של הצינור החדש ולאחר מכן יחלו בבדיקות אטימות טרם יוזרמו מים בצנרת מחדש.

כל הלילה עבדו על תיקון הצינור

כל הלילה עבדו על תיקון הצינור צילום: תאגיד הגיחון

העבודות על הצינור החדש צפויות להסתיים עד חצות היום

על פי ההערכות העבודות צפויות להסתיים עד השעה 12:00. אספקת המים לתושבי עין כרם ממשיכה כסדרה. בשלב זה אין אספקת מים למרכז ציפורי, ותאגיד הגיחון דואג לספק מים למקום באמצעים חלופיים. לכל שאלה יש לפנות למוקד למפגעי מים וביוב (3 בנתב הטלפוני) *2070. הערכות המצב והעבודות במקום נעשות בתיאום עם עיריית ירושלים, רשות המים, כיבוי אש והמשטרה.

כזכור, אמש (ג'), התקבלו דיווחים רבים במוקד 100 של המשטרה בירושלים מתושבים על שיטפון מים, והצפה משמעותית שכוללת זרימת מים חזקה בשכונת עין כרם-עמק התימנים, והמים נכנסים לחלק מבתי המגורים.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים הוזעקו למקום והחלו לפעול יחד עם כוחות כבאות והצלה לחילוץ לכודים מבתיהם. , לא היו נפגעים בעקבות ההצפה החזקה והשיטפון המשמעותי, אולם נגרמו נזקים למספר בתי מגורים - אחד מהם הוגדר כמבנה מסוכן ע"י גורמי המקצוע בעירייה. בנוסף נגרם נזק למספר כלי רכב שחנו במקום - שחלקם אף התהפכו. כמו כן נגרם נזק גם לכביש ולתשתית במקום.