הרב תמיר גרנות בכנס של יועז הנדל: "כל אחד צריך להתגייס, אחר כך נדבר"

תנועת "המילואימניקים" בראשה עומד יועז הנדל ערך כנס נוסף בו לקח חלק גם ראש ישיבת ההסדר, הרב תמיר גרנות שאמר בכנס: "אי אפשר לשנות אידיאולוגיה בכעס, רק בכבוד ואהבה". הנדל פנה לחרדים: "אין לי טענה כלפיכם. בעיני אתם כתינוק שנשבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 10:59 יט בסיון התשפד

הרב תמיר גרנות בכנס של יועז הנדל: "כל אחד צריך להתגייס, אחר כך נדבר"
הרב גרנות בכנס, צילום: יוסף מזרחי

תנועת "המילואימניקים" שמורכבת ממאות מפקדים וחיילים במילואים ערכה ביום אתמול (ב') כנס חירום למען שירות לכולם והמאבק בחוק הפטור. זהו הכנס השני של תנועת "המילואימניקים" אותה מוביל השר לשעבר וסא"ל במילואים יועז הנדל.

חברי התנועה מתכננים לצאת למאבק כדי למנוע את חקיקת פטור גורף מגיוס ולהביא לשירות של אוכלוסיות שונות. בכנס הציגו השותפים והמובילים את תוכנית הפעולה למאבק בחוק הגיוס ורתימת מתגייסים. בין היתר, השתתף בכנס גם הרב תמיר גרנות, אביו של סרן אמיתי צבי גרנות ז"ל שנפל במלחמה. הרב גרנות אמר בכנס כי "כח היחד לא יכול להיות רימון עשן שמסתיר אי שותפות".

הרב גרנות: יהיו ויתורים מצד כולם

עוד הוא הוסיף: "אחדות עלולה להיות מילת קש. אבל היא חייבת להיות מגובה באחריות ושותפות. אי אפשר לשנות אידיאולוגיה בכעס, רק בכבוד ואהבה. האמירה צריכה להיות חדה כל אחד מתגייס. אחר כך נדבר, איך באיזה גיל ובאיזה צורה. ויהיו ויתורים. מצד כולם".

הנדל עצמו אמר בכנס: "זו גאווה וזכות לשרת ולהגן על המולדת. יש פה אינספור ישראלים שישרתו יותר מ-200 ימים השנה. ההשפעה על חייהם דרמטית. צריך להביא עוד כתפיים מתחת לאלונקה. חייבים להביא. וכשהממשלה לא מצליחה להוביל מהלך שיביא לעוד חיילים מתחת לאלונקה - כמו בשביעי באוקטובר כשנעלמו, כך עכשיו - אנחנו צריכים להוביל. המילואימניקים".

יועז הנדל בכנס, אתמול

יועז הנדל בכנס, אתמול צילום: יוסף מזרחי

"זה מכיוון שהם לא למדו תורה מספיק"

הוא פנה לציבור החרדי ואמר: "אין לי טענה כלפיכם. בעיני אתם כתינוק שנישבה. אתם לא אשמים, אשמה מדינת ישראל שהתעלמה מזה כל כך הרבה שנים. אנחנו לא נגדכם". הנדל הוסיף כי "אם הם לא מבינים את הזכות הגדולה להגן על המולדת, לעשות למען קידוש השם. זה מכיוון שהם לא למדו תורה מספיק ולא הבינו עד הסוף שכל ישראל ערבים זה לזה בעיקר בשמירה על המולדת. שאפשר לשלב בין תורה ללחימה כמו הדתיים הלאומיים".