"בודקים האם גופים עויינים ביצעו פריצת סייבר למשרד ראש הממשלה"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן דיבר בשבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב על מוכנות העורף וגורמים ממשלתיים למתקפות סייבר. אנגלמן: "בודקים האם גופים עויינים ביצעו פריצת סייבר למשרד רה"מ, לכטב"מים ועוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 10:28 יט בסיון התשפד

"בודקים האם גופים עויינים ביצעו פריצת סייבר למשרד ראש הממשלה"
משרד ראש הממשלה. שר מיוחד לענייני הקרן החדשה?, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (ג') בכנס שבוע הסייבר של אוניברסיטת תל אביב. בדבריו התייחס לביקורת שהוא מקיים בימים אלו על היערכות המדינה לאיומי סייבר במלחמת "חרבות ברזל" ולפניה.

לדברי המבקר, "בימים האלו אנו בוחנים את מוכנות ישראל לאירועי סייבר במהלך מלחמת חרבות ברזל. חלק אחד של הביקורת עוסק בפערים ברמת הגנת הסייבר ובחוסנה של ישראל, ובפעולות שנקטו הגופים הרגולטוריים על מנת לחזק את החוסן. החלק השני בוחן את מוכנותם של גופים קריטיים להתקפות סייבר וכיצד טופלו התקפות אלו.

איך ישראל מטפלת במתקפות סייבר על משרד ראש הממשלה?

"אנו בוחנים את הדרך שבה ישראל מטפלת בפעולות התודעה (מלחמה בפייק ניוז), הגנת מערכות ה-IT במשרד ראש הממשלה, הגנת הסייבר על כטב"מים, הגנה מפני איומי סייבר על מערכות בקרה של פיקוד העורף והפערים בהמשכיות התפקודית של מערכות מסוימות בצה"ל ביום פתיחת המלחמה" אמר המבקר.

מבקר המדינה

מבקר המדינה, צילום: אוניברסיטת תל אביב

בנוסף, משרד המבקר השלים דוח על ההגנה מפני איומי סייבר על מערכות ICT באחת מהתעשיות הביטחוניות הישראליות. "אני רואה חשיבות רבה בביקורות הללו לאור התגברות המתקפות על ישראל בעת הזו" אמר.

מבקר המדינה על המינוי הבינלאומי היוקרתי

אנגלמן התייחס לכניסתו לתפקיד נשיא EUROSAI - הארגון האירופי של מוסדות ביקורת עליונים. "בארגון זה חברים 51 מבקרי מדינה מכל רחבי אירופה ומשרדנו מוביל ביקורת בינלאומית משותפת בנושא AI, עם רבים ממוסדות ביקורת המדינה באירופה. במסגרת הביקורת נבחן גם את מוכנותן של המדינות לאיומי סייבר בעידן הבינה המלאכותית" אמר.