בשעה 11:00 עוד לפני פסק הדין על חוק הגיוס: גפני כבר הגיב לבג"ץ

לאחר הדיון הסוער לפני מספר שבועות, שופטי בג"ץ יתנו את פסק הדין בנוגע לעתירות על חוק הגיוס. עוד לפני הכרעת השופטים, יו"ר דגל התורה כבר הגיב: "אין שם אף שופט שמבין בערך של לימוד התורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 10:03 יט בסיון התשפד

עוד לפני פסק הדין על חוק הגיוס: גפני כבר הגיב לבג"ץ
משה גפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כשלושה שבועות לאחר הדיון הסוער בבג"ץ בעתירות נגד חוק הגיוס, יכריעו היום (ג') השופטים בנושא ויתנו את פסק דינם בשעה 11:00. כזכור, הרכב של תשעה שופטים דן בעתירות כנגד החוק שמבקשת הממשלה להעביר בדיון בו לקחה הממשלה ייצוג נפרד לאחר סירובה של היועמ"שית לייצג את המדינה.

גפני: לא היה אף פעם פסק דין לטובת החרדים

עוד טרם לפסיקת בג"ץ, יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני כבר הגיב ואמר הבוקר כי "מעולם לא היה פסק דין של בית המשפט העליון לטובת בני הישיבות ולטובת הציבור החרדי". עוד הוסיף: "אין שם אף שופט שמבין בערך של לימוד התורה והתרומה שלהם לעם ישראל בכל הדורות".

בג"צ

בג"צ, צילום: צילום מסך

השופט סולברג תהה: "מדוע לא מגייסים כשאפשר 3,000 חרדים?"

בתחילת הדיון עם הצגת הדברים בידי נציג הממשלה, דנו הצדדים על המספר שנקבו במערכת הביטחון כבר גיוס מבחינתם, כאשר דובר על 3,000 בני ישיבות חרדים שצה"ל יכול לגייס בכל רגע. לאחר שהשיב נציג הממשלה כי הממשלה לא ערוכה לגייס את אותם 3,000 איש היה זה השופט סולברג שמתח ביקורת על נציג המדינה.

"התאכזבתי לגלות את המספר 3,000. בכל העשור האחרון, אפילו בנייר עמדה של הצבא, המספר היה 20 אלף" אמר סולברג, "3,000 זה מספר קטן לגיוס גם היום, זה מאכזב. הממשלה לא מהאו"ם, צריך לבצע את זה. צריכה להיות תמיכה נלהבת של הממשלה". על זה השיב לו נציג הממשלה: "הממשלה תומכת תמיכה נלהבת, אבל אנחנו לא מתערבים בשיקול הדעת. שיקול הדעת הוא של הפוקד (צה"ל)".