צפו נשיונל ג'יאוגרפיק בחוף אשדוד: רגע לפני שנגמרו לה הכוחות - צבת הים חולצה

מתנדבים ברשות הטבע והגנים חילצו צבת ים שנתקעה בין הסלעים לגדר כשיצאה מהים להטיל ביצים. המתנדבת שהשתתפה בחילוץ: "חוויה שלא אשכח" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 09:09 יט בסיון התשפד | עודכן בתאריך 25/06/24 09:21

נשיונל ג'יאוגרפיק בחוף אשדוד: רגע לפני שנגמרו לה הכוחות - צבת הים חולצה
צבת הים שחולצה בדרכה חזרה לים, צילום: נטלי ומאיר מור יוסף

צבת ים שעלתה להטיל בחוף אשדוד, נלכדה בין מסלעת המרינה לגדר מתכת וניצלה בזכות סורקי החוף ברשות הטבע והגנים. שני המתנדבים שהגיעו לחוף ואיתרו קן, הבחינו בצבת הים שנלכדה בעת ניסיונה לשוב חזרה למים. ברוב תושייתם הצליחו לסייע לה להיחלץ מהמצב וליוו אותה בבטחה לים.

צבת הים תקועה בין הסלעים לגדר |

צבת הים תקועה בין הסלעים לגדר | צילום: נטלי ומאיר מור יוסף

"כשראיתי אותה בין הסלעים, הרגשתי שאני נחנקת בשבילה"

נטלי יוסף, מתנדבת רשות הטבע והגנים שהשתתפה בחילוץ סיפרה: "כשראיתי אותה בין הסלעים לגדר הרגשתי שאני נחנקת בשבילה, לא יודעת כמה זמן הייתה כלואה שם, מאבדת כוחות, אם לא נצליח לחלץ אותה בזמן". נטלי הוסיפה ושיתפה: "מתנדב נוסף שהיה איתי התחיל לנסות להזיז טיפה את הגדר והיא התחילה להשתחרר אבל לא יכלה עדיין לחצות לכן הוא התחיל להרים את הגדר עד שהצליחה לצאת".

"הרגעים הקטנים שבהתנדבות שהופכים לדברים של אושר בלב"

נטלי המשיכה ואמרה: "ברגע שחצתה זה היה רגע של אושר ונחמה, כשהתחילה לחזור לכיוון הים זו הייתה התרגשות עצומה, היו לי דמעות של אושר. חוויה שלא אשכח. הרגעים הקטנים שבהתנדבות שהופכים לדברים גדולים של אושר בלב, יופיו וקסמו של הטבע". מאיר מור יוסף, המתנדב השני שהשתתף בחילוץ מוסיף כי "לא האמנתי לרגע למה שאני רואה. היה חשוב לשחרר אותה בהקדם, שמחתי שלא קרה לה כלום וההנאה של לראות אותה חוזרת בשלום לים זה חוויה שלא אשכח".

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי עונה ההטלה מתחילה בחופי הים התיכון בסביבות מאי ונמשכת עד אוגוסט. נקבת צב ים מטילה כל 2-3 שנים ובכל הטלה ישנם 2-3 קינים ובכל אחת מהם יכולות להיות עד 130 ביצים.