תושבי ירושלים זעמו: 400,000 אלף מכתבים וחבילות הוחבאו במסדרונות הדואר

תושבים מירושלים קיבלו הודעה מהעירייה שחשבונם עוקל, מבלי התראה מוקדמת לכך, ובדו"ח נציב תלונות הציבור התבררה הסיבה: 400,000 פריטי דואר בחברת דואר ישראל, עוכבו בחדרים ובמסדרונות או לא חולקו כראוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 16:37 יח בסיון התשפד

תושבי ירושלים זעמו: 400,000 אלף מכתבים וחבילות הוחבאו במסדרונות הדואר
דואר שנשכח, צילום: shutterstock

בדו"ח השנתי של נציב תלונות הציבור, התקבלו כמה תלונות שבהן נטען כי עיריית ירושלים עיקלה את חשבונם עקב אי-תשלום חובות, זאת בלי שקיבלו כל התראה מוקדמת על כך. בבירור שקיימה נציבות תלונות הציבור עם העירייה ועם חברת דואר ישראל נמצא כי העירייה מסרה לחברת הדואר את הודעות הקנס ודרישות התשלום ושילמה לה על שליחתן לחייבים, אולם לא נמצא תיעוד לכך שחברת הדואר אכן שלחה את הודעות הקנס ודרישות התשלום.

400,000 דברי דואר עוכבו ולא חולקו כנדרש

נוכח הישנות התלונות בנושא, בעיקר מתושבי מזרח ירושלים, קיימה נציבות תלונות הציבור בירור מערכתי בעניין. בבירור עלה חשש כי אין תיעוד למשלוח של עשרות אלפי דברי דואר. בעקבות פניית הנציבות החלה חברת הדואר בבדיקת הנושא. בבדיקה עלה כי בשנים 2021 עד 2023 כ-400,000 דברי דואר שהופנו ליחידת הדואר המרכזית במזרח ירושלים לשם חלוקתם עוכבו ולא חולקו כנדרש.

דואר ישראל, נתוני שיא

דואר ישראל, נתוני שיא, צילום: Nati Shohat/Flash90

פריטי דואר רבים היו מוחבאים

כמו כן, נמצאו פריטי דואר רבים שהיו מאוחסנים ומוחבאים בחדרים ובמסדרונות שונים ביחידת הדואר
במזרח ירושלים. עלה שצוות העובדים ביחידה ניצל את מבנה בית הדואר של היחידה כדי להסתיר כמויות גדולות של דברי דואר שלא טופלו בחדרים שונים ביחידה, וכן ניצל את העובדה שהיחידה נמצאת במזרח ירושלים ועקב מגבלות ביטחוניות נמנעת גישה חופשית של גורמי המטה אליה באופן שוטף. 96% מכלל דברי הדואר שלא חולקו היו של לקוחות גדולים, ובהם עיריית ירושלים ורשות המיסים בישראל, וכללו 265,000 דברי דואר רשומים.

לאחר איתור דברי הדואר האמורים מסרה חברת הדואר לנציבות תלונות הציבור כי נקטה שורה של צעדים תפעוליים ואחרים בטווח המיידי, ובכלל זה השעיה מיידית של מנהל יחידת הדואר מתפקידי ניהול ובחינת האפשרות של נקיטת צעדים משמעתיים ואחרים נגדו ונגד עובדים ביחידה שנמצא שלא פעלו בהתאם לכללים, זאת בתיאום עם הלשכה המשפטית של חברת הדואר; כמו כן נפתחה חקירה של אגף הביטחון בעניין. חברת הדואר גם דיווחה למשרד התקשורת על נקיטת הצעדים כאמור.

נוסף על כך, נעשו שינויים באופן פעילות יחידת הדואר ובכוח האדם בה. עוד מסרה חברת הדואר כי היא נמצאת בקשר עם הרשויות ששלחו את דברי הדואר ומנהלת שיח עימן, לשם החזר של דמי המשלוח בסכום של כ-1.5 מיליון שקלים.