הרב גרנות על חוק הגיוס: "אין רב חרדי שלא יודע את זה"

הרב גרנות ששכל את בנו במלחמה הבהיר בדיון על חוק הגיוס את החשש של האוכלוסייה החרדית מהגיוס ומכך שעולם התורה יאבד, אך הדגיש כי "החברה החרדית צריכה להבין שאין פה סכנה לעולם התורה". עוד הציע לקרוא לחוק בשם חדש: "חוק לימוד התורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 13:27 יח בסיון התשפד

הרב גרנות על חוק הגיוס: "אין רב חרדי שלא יודע את זה"
הרב תמיר גרנות בכנסת, צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת

במהלך דיון שנערך היום (ב') על חוק הגיוס בוועדת חוץ וביטחון הבהיר הרב תמיר גרנות, שבנו סרן אמתי גרנות ז"ל נפל במלחמה, כי "אין עמדה כזאת שמי שלומד תורה לא יוצא למלחמה. מי שאומר את זה עושה זאת מתוך ידיעה או מתוך הונאה, לא יודע".

ההצעה של הרב גרנות: חוק לימוד התורה

הוא המשיך: "כתוב בתורה 'לא תעמוד על דם רעך'. אין בחור חרדי או רב חרדי שלא יודע את זה. העולם החרדי לא נאבק על זה שאם יש רוצחים על הגדרות הם לא הולכים להילחם, הם לא אכזריים. החשש של הציבור החרדי הוא על עולם התורה שנבנה אחרי השואה, שילך ויתפורר. אנחנו ברגע היסטורי. אם החרדים לא ילכו למלחמה אז התלמידים שלי ב'אורות שאול' ובמרכז הרב - הם ילכו למלחמה ולא ילמדו תורה".

אמיתי גרנות, נפל במלחמה

אמיתי גרנות, נפל במלחמה צילום: דובר צה"ל

"החברה החרדית צריכה להבין שאין פה סכנה לעולם התורה. החברה החרדית חוששת מעירוב עם העולם הציוני החילוני. אני מציע שהחוק הזה לא יוכתר כ'חוק הגיוס' או 'ההשתמטות', אלא כ'חוק לימוד התורה'" הציע הרב, ופנה לתלמידי הישיבות: "לא כולם יכולים לשבת ללמוד תורה. בחורי ישיבות צעירים לא לומדים ואין להם ברירה כי לא נותנים להם ללכת לצבא. קחו אחריות. תגידו 'הנני'. ש'אנחנו רוצים להילחם וגם לשמור על עצמנו ועל האופי שלנו כבחורי ישיבות'".