800 מיליון שקלים לעוטף: ראש מנהלת תקומה העניק הטבות נוספות לפני פרישתו

מנהלת תקומה הודיעה אמש כי יישובי העוטף יקבלו "סלים ישוביים" על סך 800 מיליון שקלים בנוסף לתקציבי השיקום והבנייה מחדש שינתנו לישובים על סך כ-1.5 מיליארד שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 12:51 יח בסיון התשפד

800 מיליון שקלים לעוטף: ראש מנהלת תקומה העניק הטבות נוספות לפני פרישתו
עוטף עזה לאחר ה-7 באוקטובר | , צילום: Gili Yaari,FLASH90

ראש מנהלת תקומה היוצא, משה אדרי, הודיע אמש (א') על מתן "סלים ישוביים" בגובה 800 מיליון שקלים ליישובי עוטף עזה בגובה 800 מיליון שקלים. ה"סלים" יינתנו בין השנים 2024 ל2028 לטובת מימון וביצוע עבודות שדרוג, קידום תכנון, השלמת תשתיות ומבני ציבור, השלמת מיגון והנגשה של המרחב הציבורי ומבני הציבור שבתחום היישובים. ה"סלים" מגיעים בנוסף לתקציבי השיקום והבנייה מחדש שינתנו לישובים על סך כ-1.5 מיליארד שקלים.

מתווה "הסל היישובי" מתגבש בימים אלה. לאחר עבודת מטה, גובשו פרמטרים קבועים לשם נתינת המענקים ליישובים. התקציבים יועמדו לרשות הישובים וזאת לטובת גיבוש תוכניות עבודה, תכנון הפרויקטים ותעדופם. כזכור, מנהלת תקומה הוקמה בסוף חודש אוקטובר בשנה שעברה לאחר פרוץ המלחמה, המטרה המרכזית של המנהלת הייתה לשקם את יישובי העוטף. התקציב הראשוני שהוקצב עבור מטרותיה היה מליארד שקלים.

ראש מנהלת תקומה החדש: אלוף במיל' יפתח רון טל

הודעה זו מגיעה לאחר הודעת המנהלת כי היא מאריכה את הסיוע הכספי לתושבי העוטף השוהים במלונות ובדירות האירוח ומגיעים מישוביים בעוטף שאין מניעה ביטחונית לשוב אליהם עד ה-15 באוגוסט. במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול, הודיע נתניהו כי האלוף במיל' יפתח רון טל יחליף את משה אדרי ראש מנהלת תקומה הנוכחי שיפרוש בקרוב מתפקידו.