פרו פלסטינים מנעו כניסת יהודים לבית כנסת - כך הגיבה עיריית לוס אנג'לס

בתיעוד מטריד מלוס אנג'לס, נראית התנגשות בין מפגינים פרו פלסטינים לבין תושבים יהודים מחוץ לבית כנסת בעיר. ראשת העיר הבטיחה מספר צעדים והגיבה בתקיפות: "אלימות מתועבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 09:41 יח בסיון התשפד

פרו פלסטינים מנעו כניסת יהודים לבית כנסת - כך הגיבה עיריית לוס אנג'לס
מפגינים פרו פלסטינים, ארכיון, צילום: Ringo Chiu,Shutterstock

אירוע חריג נרשם הלילה (ב') בלוס אנג'לס כאשר מפגינים פרו פלסטינים התעמתו עם תושבים יהודים מחוץ לבית כנסת בשכונת פיקו - רוברטסון בעיר. בתיעודים מהזירה נראים עימותים שגלשו לאלימות ובמקרה אחד אישה יהודייה הוכתה בידי מפגין פרו פלסטיני.

שמירה מחוץ לבית כנסת בלוס אנג

שמירה מחוץ לבית כנסת בלוס אנג'לס צילום: Felix Lipov,Shutterstock

המפגינים מנעו כניסת יהודים לבית הכנסת

בין היתר, ניסו המפגינים למנוע את כניסתם של התושבים היהודים לבית הכנסת הסמוך. מי שהגיבה לאירועים החריגים היא ראשת עיריית לוס אנג'לס קארן בס. בעמוד ה-X שלה כתבה: "האלימות היום בשכונת פיקו-רוברטסון הייתה מתועבת, וחסימת הגישה למקום תפילה היא בלתי מתקבלת על הדעת. קראתי ל-משטרת לוס אנג'לס לספק סיורים נוספים בקהילת פיקו-רוברטסון וגם מחוץ לבתי הכנסת ברחבי העיר". בנוסף הבטיחה כי האחראים לאלימות יישאו באחריות וייענשו, עוד אמרה כי תיפגש עם נציגי הקהילה היהודית על מנת לדון באירועים.

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות מסר בתגובה לאירועים: "התקיפה האלימה הבוקר מצד מפגינים פרו-פלסטינים מחוץ לבית כנסת בלוס אנג'לס והירי אתמול בערב על בית הכנסת ברוסיה, שמצטרפים למעשים המזעזעים בצרפת ולאירועים רבים נוספים ברחבי העולם, מהווים החרפה ועלייה נוספת ברמת האנטישמיות ובחומרת פשעי השנאה נגד יהודים ברחבי העולם. המעשים הללו מהווים תזכורת חשובה לסיבה בגללה כולנו צריכים להילחם באופן יומיומי כנגד כל גורם המבצע, מצדיק או מגבה מעשי טרור, אלימות או רצח כלפי יהודים, במישרין או בעקיפין. אנו מקווים ששלטונות החוק במדינות השונות ידעו להגן על היהודים החיים בקרבם - ולא יותירו אותם להתמודד לבד במערכה האנטישמית האלימה".