"יריקה בפרצופה של העדה הדרוזית": סמוטריץ' ביקש להטיל וטו - יו"ר הקואליציה רתח

בתגובה לחוק החשמל שמנסה לקדם יושב ראש הקואליציה אופיר כ"ץ, שר האוצר שיגר מכתב חריף ליריב לוין בו הוא טוען כי החוק מסוכן. "החוק גרוע מחוק שקד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/24 15:52 יז בסיון התשפד

"יריקה בפרצופה של העדה הדרוזית": סמוטריץ' ביקש להטיל וטו - יו"ר הקואליציה רתח
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel,Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לשר יריב לוין בו הוא מבקש לעצור את החקיקה בעניין חוק החשמל שמקדם יושב ראש הקואליציה אופיר כץ, וטוען שיש לו וטו לכך. "לא העלינו בדעתנו שהקואליציה עצמה תחוקק חוק חמור יותר מחוק שקד ותדרדר אותנו באותו מדרון חלקלק". כזכור, חוק החשמל מבקש לקדם חיבורי חשמל למבני מגורים ללא היתר ביישובים דרוזים, ובתקופת ממשלת בנט-לפיד עורר סערה כאשר עלה להצבעה ביוזמת מפלגת רע"מ עבור הבדואים.

סמוטריץ': "החוק מסוכן"

"על המדינה לתת מענה למצוקות העדה הדרוזית", כתב סמוטריץ', "אך ודאי לא בדרך שתעודד בניה לא חוקית בהיקפים נרחבים, החוק מסוכן". שר האוצר ציין בסוף מכתבו כי זו גם חוות דעתם של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה.

הפזורה הבדואית בנגב | בקרוב תחל התכנית האסטרטגית

הפזורה הבדואית בנגב | בקרוב תחל התכנית האסטרטגית, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אופיר כ"ץ: "עצירת קידום ההצעה היא יריקה בפרצופה של העדה הדרוזית"

אופיר כץ הגיב למכתב של סמוטריץ' וטען כי עצירת קידום החוק היא טעות: "סוף סוף נמצאה הצעת חוק שמייצרת הסדר שניתן ליישם באופן מיידי ותעניק מזור אמיתי לאחינו הדרוזים ואתה מוצא לנכון להטיל עליה וטו. עצירת קידום הצעת החוק היא יריקה בפרצופה של העדה הדרוזית, אשר רבים מבניה קיפחו את חייהם בהגנה על המולדת במלחמות ישראל".