צפו: בעל החיים נתקע בתוך קופסת עוגיות - וחולץ

מיכה חנונה מייסד ארגון בני אדמה שעוסק בגששות ובמיומנויות חיים קדומות זכה להציל תן ממוות לאחר שראשו נתפס בקופסת עוגיות. בעלי חיים, שבחיפוש אחר מזון או אפילו סתם בשוטטות באזורי המחיה שלהם נלכדים, נתפסים או מסתבכים בפלסטיק ומוצריו, ולרוב, הסוף אינו טוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/24 08:24 יז בסיון התשפד

צפו: בעל החיים נתקע בתוך קופסת עוגיות - וחולץ
קופסת העוגיות, צילום: מיכה חנונה

"חזרתי ממפגש ביער ישעי באזור בית שמש שעסק בגששות אחרי בעלי חיים ובדיוק ביציאה מהיער ראיתי חיה מוזרה עם ראש מרובע" כך מתאר מיכה חנונה, מייסד ארגון בני אדמה את האירוע. "לאחר כמה שניות הבנתי שמדובר בתן שהכניס את הראש לקופסת עוגיות וראשו נתקע בתוכה. עצרתי והסתכלתי עליו כמה רגעים ועקבתי אחריו עם הפנס. לרגע עבר לי בראש שככה הוא לא יכול לאכול ולשתות ואולי גם קשה לו לנשום, ורציתי לעזור לו".

"סינוורתי אותו שלא יבין איפה אני"

הוא מתאר: "פתאום הוא החליט להתיישב כאילו הבין את כוונותי. התחלתי להתגנב אליו בשקט, לא הבנתי עד כמה הוא מסוגל לראות דרך הקופסא ולכן כל פעם שהפנה אלי את ראשו סינוורתי אותו שלא יבין איפה אני, לא בטוח אם הוא נתן לי להתקרב או שלא הצליח לשמוע אותי בגלל הקופסא, אבל הגעתי לאט עד אליו וכשתפסתי את הקופסא הוא התנגד כמה שניות וקפץ בפאניקה עד שהצליח לשחרר מראשו את הקופסא וברח לדרכו".

הפלסטיק הופך לפסולת ומגיע למערכות אקולוגיות

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי אנחנו חיים בעידן הפלסטיק. הקלות שבייצור הפלסטיק ומחירו הנמוך, גורמים לאדם המודרני לייצר כמויות אדירות של פלסטיק והוא נעשה זמין ושימושי מאוד. הבית שלנו מלא במוצרי פלסטיק רבים, ביניהם קופסאות וכלים חד פעמיים ורבים ממוצרי המזון נמכרים באריזות פלסטיק. הנה מה שאנחנו לא יודעים: חלק ניכר מהפלסטיק המיוצר אינו ממוחזר, ולאחר השימוש בו שבמקרים רבים הוא חד פעמי, הפלסטיק הופך לפסולת ומגיע למערכות אקולוגיות רבות.