ממתינים לתשובת דובר צה"ל: זה ראש אגף המבצעים של חמאס שכנראה חוסל בעזה

ממתינים לאישור רשמי: ברקע הדיווחים ברשתות החברתיות הערביות על חיסולו של בכיר חמאס וראש אגף המבצעים רא'אד סעד, מתברר כי חיסולו אכן יהווה מכה קשה לארגון הטרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/24 22:24 טז בסיון התשפד

ממתינים לתשובת דובר צה"ל: זה ראש אגף המבצעים של חמאס שכנראה חוסל בעזה
תקיפה בחאן יונס, ארכיון, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

הסיכולים הממוקדים של צה"ל: דיווחים שונים ברשתות הערביות מצביעים על כך כי ככל הנראה בכיר חמאס רא'אד סעד, מי ש"מספר 4" בארגון, חוסל בתקיפה משמעותית של חיל האוויר הישראלי במחנה שאטי שברצועת עזה. סעד שימש כראש אגף המבצעים של הארגון והיה ממתכנני מתקפת הטרור האימתנית בשבעה באוקטובר, ומי שאחראי בין היתר על פיתוח תורת הלחימה של חמאס.

היה מפקד חטיבת העיר עזה

במהלך ההתנתקות מגוש קטיף בשנת 2005, חמאס פרסם כי סעד משמש כמפקד חטיבת העיר עזה של ארגון הטרור, ובשנת 2008 ביקש רא'אד סעד מדיראר אבו סיסי סיוע בהקמת אקדמייה צבאית, ואבו סיסי אכן עשה זאת. בחודש מאי בשנת 2021, במהלך מבצע "שומר החומות", צה"ל הפציץ את ביתו.

צה"ל בבית החולים שיפאא

צה"ל בבית החולים שיפאא', צילום: דובר צה"ל

במהלך הפשיטה של צה"ל על בית החולים שיפאא' ברצועה, דובר צה"ל פרסם קולאז' בו כל העצורים החיים מהפשיטה, שם תמונתו של סעד הייתה ביניהם, אך בהמשך דווח כי זאת הייתה טעות והוא לא נכלל בין העצורים של צה"ל.

כזכור, בחודש מרץ האחרון סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, והרמטכ"ל בפועל, מרואן עיסא - חוסל בתקיפת חיל האוויר במחנה נוציראת. לצד עיסא חוסל ע׳אזי אבו טמעאה, ראש מטה הסיוע הקרבי והמנהלתי של חמאס.

מרואן עיסא

מרואן עיסא צילום: דובר צה"ל