עומר וסעדיה הובאו למנוחות: "אנחנו מחבקים את צבא הגנה לישראל"

עומר סמדג'ה וסעדיה יעקב דרעי ז"ל שנפלו ברצועת עזה הובאו למנוחות. אימו של עומר, ליאורה ספדה באצילות: "הצלחת לשלוח לאבא ברכת יום הולדת שמח. התנדבת במד"א, תרמת מח עצם והצלת חיים, במלחמה הצודקת, האור צריכה לנצח את החושך, עם ישראל חי לנצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/24 14:29 טו בסיון התשפד

עומר וסעדיה הובאו למנוחות: "אנחנו מחבקים את צבא הגנה לישראל"
הובאו למנוחה, צילום: דובר צה"ל

שני לוחמי צה"ל במילואים שנפלו אמש (ה') הובאו היום למנוחות. סעדיה יעקב דרעי נטמן בבית העלמין הצבאי בחולון ועומר סמדג'ה נטמן בבית העלמין הצבאי בנתניה. אמו של עומר, ליאורה ספדה לו מעל הקבר הטרי: "אנחנו מחבקים את צבא הגנה לישראל, מקווים שמותך לא יהיה לשווא".

"עומר, אנחנו לא מאמינים שעומדים מעל הקבר שלך. בן גיבור, בן יקר ואהוב. בן בכור שלנו. לא ידענו כמה השם שבחרנו לקרוא לך, שמשמעותו אלומת שיבולים, יהיה כל כך מתאים לך. ילד טבע, עם לב זהב. כל כך יפה" ספדה האם.

חללי צה"ל

חללי צה"ל, צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשלפחה

"כל יום סימסתי לך, ביקשתי אות חיים"

היא סיפרה על ההתעקשות של עומר לשרת בקרבי והוסיפה על תחושותיה הקשות בימים האחרונים: "ב-7 באוקטובר מיד נקראת לצו 8. לא היססת לשנייה. עלית לצפון, התנחמנו שלפחות לא בעזה. כשנקראת שוב למילואים חששנו מאוד. הבטן התהפכה. ביום שני נסעת דרומה אחרי הבית. הייתה לי תחושה מאוד רעה. כל יום סימסתי לך, ביקשתי אות חיים". היא הוסיפה: "אתמול עוד הסתמסנו והצלחת לשלוח לאבא ברכת יום הולדת שמח. התנדבת במד"א, תרמת מח עצם והצלת חיים".

רב-סרן דניאל חזות היה נציג הצבא ואמר: "מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה. עומר היה אהוב על כולנו. אנחנו כואבים ודואבים את האובדן הנורא על עומר, שנפל בקרב בפאתי זיתון, בעודו מגן בגופו על הארץ שאהב".