בית המשפט קבע: מאסר לשני תושבי גבעת רונן שתקפו בגרזן משפחה פלסטינית

חנוך עקיבא רבין (26) ורז חיים גרון(22) תקפו לפני כשנה משפחה פלסטינית בעיירה חווארה. השבוע בית המשפט גזר עליהם עונש מאסר ותשלום פיצוי למשפחה בסך כולל של 45,000 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 11:28 יד בסיון התשפד

בית המשפט קבע: מאסר לשני תושבי גבעת רונן שתקפו בגרזן משפחה פלסטינית
כוחות הביטחון ליד חווארה |, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בית המשפט המחוזי גזר השבוע עונש מאסר כבד על שני תושבי גבעת רונן שבשומרון לאחר שהורשעו בעבירות של פציעה ותקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני וכן חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני. השניים, חנוך עקיבא רבין (26) ורז חיים גרון(22) תקפו לפני כשנה משפחה פלסטינית שעשתה קניות בסופר בעיירה חווארה באמצעות גרזן ואבנים וגרמו לפציעתם, וכן גרמו לנזק רב לרכבם ולרכבים נוספים בשטח חניון הסופר. בנוסף, ישלמו הנאשמים למשפחה שנפגעה פיצוי בסך כולל של 45,000 שקלים.

החבורה הייתה מצוידת בגרזן, פטיש, אבנים וגז פלפל

בכתב האישום בו הודו הנאשמים, תואר כיצד הגיעו השניים לצד נוספים לחניון סופרמרקט בעיירה חווארה, כשהם רעולי פנים ומצוידים בגרזן, פטיש, אבנים וגז פלפל.החבורה החלה ליידות אבנים לעבר רכבים בחניון הסופרמרקט. באחד הרכבים שהו באותה העת חמישה בני משפחה פלסטינית. על פי כתב האישום, השניים תקפו את בני המשפחה בעזרת האמצעים שהיו בידם, ניפצו את חלונות רכבם ואף המשיכו ליידות עליו אבנים לאחר שאב המשפחה הצליח להימלט מהמקום. כתוצאה מן המעשים נגרמו לבני המשפחה חבלות רבות אשר דרשו טיפול רפואי, וכן נזקים לרכבם כמו גם לכלי רכב נוספים במקום.

מחאו7ת בחווארה |

מחאות אלימות בחווארה | צילום: Nasser Ishtayeh,Flash90

האירוע התרחש לפני כשנה לאחר הרצח של האחים יניב

האירוע התרחש לפני כשנה כשבוע לאחר הרצח הנורא של האחים הלל ויגל יניב הי"ד בעיירה חווארה. רצח האחים התרחש ב 26.02.2023 כאשר מחבל פלסטיני ירה על רכבם כשנסעו בתוך העיירה חווארה. הרצח זעזע את המדינה ובפרט את תושבי האזור שחשו כי אין להם ביטחון. לאחר הרצח, מספר תושבים מהאזור ביצעו התפרעויות בעיירה. עוד פורסם באותה התקופה כי עשרות מחבלים ערבים יידו אבנים בכביש המרכזי בעיירה לעבר רכבים ישראלים שעברו בכביש. בין המותקפים היה דודם של האחים יניב שנסע לישוב הר ברכה כדי לבקר את המשפחה השכולה.