המל"ל לא החמיר את אזהרת המסע לאירופה - אבל ביקש מהישראלים להוריד יישומון

ישראלים רבים יגיעו בחודשים הקרובים לאירופה, עקב משחקי הספורט הבינלאומיים שיתקיימו בקרוב. המטה לביטחון לאומי לא מחמיר את אזהרת המסע, אך ממליץ לנוסעים לנקוט באמצעי זהירות מוגברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 14:00 יג בסיון התשפד

המל"ל לא החמיר את אזהרת המסע לאירופה - אבל ביקש מהישראלים להוריד יישומון
יורו 2024, צילום: Markus Mainka,Shutterstock

המטה לביטחון לאומי פרסם הבוקר (ד') הודעה הנוגעת לאוהדים הישראלים שיסעו בחודשים הקרובים למשחקים האולימפיים, הפאראלימפיים ומשחקי היורו שאמורים להתקיים בחודשים הקרובים בגרמניה ובצרפת. לפי ההודעה קיימת אזהרת מסע ברמה של איום מזדמן מפני נסיעה לגרמניה ולצרפת. אמנם בהודעה של המטה אין החמרה באזהרת המסע לאירופה הקיימת מזה מספר חודשים, אך הוא ממליץ בנוסף להוריד את יישומון פיקוד העורף על מנת להתעדכן בהודעות מטעם המטה במהירות ובזמן אמת בהינתן עדכונים או אירועים שיידרשו זאת.

המל"ל ממליץ: הורידו את יישומון פיקוד העורף

האזהרה של המל"ל מגיע על רקע אירועי הספורט הבינלאומיים שצפויים להתקיים בחודשים הקרובים בצרפת ובגרמניה אליהם צפויים להגיע מאות אלפי אוהדים. בחלק מהתחרויות ישתתפו נבחרות וספורטאים מישראל. אליפות אירופה בכדורגל החלה השבוע ביום שבת האחרון ותימשך עד אמצע חודש יולי. משחקי היורו ימשכו אליהם רבבות אוהדי כדורגל מכל העולם, במיוחד בגלל המיקום של גרמניה במרכז אירופה. המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים יתקיימו בצרפת בין החודשים יולי לספטמבר. במשחקים אלה ישתתפו נבחרות וספורטאים ישראלים.

המטה: יש להימנע מהחצנת סממנים ישראליים

אזהרת המל"ל מגיעה לאחר העלייה באנטישמיות בעולם ובפרט באירופה בחודשים האחרונים עקב המלחמה. רק אתמול פורסם כי ילדה יהודיה בצרפת הותקפה ולפי החשד הדבר קרה על רקע יהדותה. האזהרה הנוכחית היא לא הראשונה מהזמן האחרון, כזכור בחודש דצמבר המטה פרסם אזהרת מסע ל-80 מדינות ובפסח האחרון הוא ביקש מהאזרחים להימנע מהחצנת סממנים ישראליים בעת ביקורם בחו"ל.