הבכיר האירופי יסיים את תפקידו - זו תומכת ישראל שתחליף אותו

ג'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי לא מפסיק לסבך את ישראל מתחילת המלחמה, אך באוקטובר הוא יסיים את תפקידו, וראש ממשלת אסטוניה שהביעה תמיכה בישראל תחליף אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 19:13 יב בסיון התשפד

הבכיר האירופי יסיים את תפקידו - זו תומכת ישראל שתחליף אותו
קאיה קאלאס, תמונה לשרת החוץ החדשה, צילום: Alexandros Michailidis,Shutterstock

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל ידוע באמירותיו ופעולותיו הקיצוניות כלפי ישראל, רק לאחרונה סיבך את שר החוץ כשהזמין אותו להשתתף במועצה שתדון הסכם האסוציאציה שמעגן את יחסי ישראל והאיחוד האירופי. אך עם הבחירות באירופה בשבוע שעבר, יוחלף בורל בקאיה קאלאס, ראש ממשלת אסטוניה שידועה באמירות פרו-ישראליות.

בורל: "חמאס מומן על ידי הישראלים"

מאז תחילת המלחמה מעביר בורל את ישראל צרות רבות. כך למשל, היה הראשון בנציבות האיחוד לקרוא להפסקת אש. בנוסף אמר כי ההרס שגרמה לו ישראל בעזה, גרוע יותר מההרס לו גרמו בעלות הברית בגרמניה בזמן מלחמת העולם השנייה. לאחרונה אף הדהים את ישראל כשהאשים: "חמאס מומן על־ידי הממשלה הישראלית בניסיון להחליש את הרשות הפלסטינית".

ג

ג'וזף בורל צילום: Alexandros Michailidis,Shutterstock

עומדת עם ישראל: קאיה קאלאס תמונה לשרת החוץ

ראש ממשלת אסטוניה שתחליף אותו בסוף אוקטובר ידועה באמירותיה הקשות בעיקר נגד רוסיה, אך הביעה את תמיכתה בישראל מספר פעמים. בתחילת המלחמה צייצה: "אנו עומדים איתנים עם ישראל ובני עמה", ועל אף שתמכה בהעברת משאיות סיוע לעזה, עשתה זאת תוך הבעת תמיכה בישראל.