דרעי נלחם על חוק הרבנים - ומעיף את המתנגדים לו מהוועדה

לאחר ההתנגדות שעוררו הבוקר, הוחלט בקואליציה להוציא את חברי הכנסת גוטליב וסעדה מוועדת החוקה באופן חד צדדי. ח"כ גוטליב הגיבה בזעם: "אין ליו"ר הקואליציה סמכות. מתביישת שהוא פיון של דרעי ונתניהו". סעדה: "שום סנקציה לא תשנה את עמדתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 17:30 יב בסיון התשפד | עודכן בתאריך 18/06/24 18:00

דרעי נלחם על חוק הרבנים - ומעיף את המתנגדים לו מהוועדה
טלי גוטליב, הודחה מהוועדה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי הסערה שהתעוררה עם התנגדותם של כמה חברי כנסת לחוק הרבנים, נאלצו ראשי הקואליציה לדחות את ההצבעה על החוק בוועדת חוקה. בוועדה עדכנו כי ההצבעה על החוק תיערך באופן סופי מחר (ד') בשעה 8:30 בבוקר.

על מנת שהצבעה תצליח לעבור הפעם, בניגוד לכישלון הבוקר, הוחלט בקואליציה להחליף את חברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה שהתנגדו בפומבי לחוק והודיעו כי יעשו כל שביכולתם להפילו. במקום סעדה וגוטליב יופיעו בוועדה אופיר כץ וצגה מלקו.

גוטליב מאיימת על דרעי: ממליאת הכנסת לא תוכל להוציא אותי

רגע לפני שקיבלה את ההודעה על החלפתה טענה גוטליב כי תצביע נגד גם בהתכנסות המחודשת. לאחר כמה דקות כתבה בתדהמה: "עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי ח"כ אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה! אין לו סמכות לעשות זאת בלי וועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת. בוחרי הליכוד אני מתביישת שיו"ר הקואליציה אופיר כץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. משרתם של אדונים. בידיים שלכם לבחור חברי כנסת אמיצים שעובדים עבורכם ולא עבור אריה דרעי וסמוטריץ שמחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג׳ובים המושחת. גועל נפש".

עוד אמרה: "אריה דרעי רשום בפניך. אמנם אתה רוצה שאח שלך יקבל איזה מינוי, אחלה והבטחת לסמוטריץ' הבטחות. ואצלך מטרה מקדשת כל אמצעי. הענישו אותי והוציאו אותי מוועדת חוקה כדי שאתה תעביר את חוק הרבנים. אני רואה אותך ורואה לך. ממליאת הכנסת כבר לא תוכל להוציא אותי. שם לא רק אני אצביע נגד".

סעדה: שום סנקציה לא תשנה את עמדתי האידיאולוגית

גם ח"כ משה סעדה הגיב על הדחתו ואמר: "כפי שהודעתי כבר אתמול - אני מתנגד לחוק הרע הזה ולעיתוי הרע שהוא מובא בו, ושום סנקציה או הפחדה לא ישנו את עמדתי האידיאולוגית. לא אקבל מצב בו בשעת מלחמה מובא חוק שמטרתו לייצר מאות משרות רבניות. ואם לא די בכך, בגלל הכניעה למפלגת ש"ס, בני הציונות הדתית חובשי הכיפות הסרוגות שמחרפים נפשם בשדה הקרב, לא יהיו יכולים להתמנות לתפקידי רבני עיר".

גוטליב וסעדה בוועדה, יצביעו נגד החוק

גוטליב וסעדה בוועדה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

"מצב זה הוא בלתי מתקבל על הדעת. ראינו היום בועדת חוקה ראשי ערים, גם כאלו המייצגים את מפלגת הליכוד, שזועקים כנגד העוולה שהחוק הזה מייצר ואני גאה לעמוד לצידם ולצד רוב הציבור גם במחיר הדחה מהועדה. מתחילת המלחמה אני מבקר את הממשלה בכל פעם שהיא סוטה מהערכים בהם אני ורובם של מצביעי הימין דוגלים בהם, ואמשיך למלא את תפקידי ללא מורא" אמר לסיום.