האלוף פוקס טען: 4 פלסטינים נהרגו מאש מתיישבים | נציג המשטרה: צה"ל הרג אותם

פוקס טען בדיון בטחוני כי ארבעה פלסטינים נהרגו על ידי חיילים מתיישבים אך לפי הנתונים מתברר כי לפחות שלושה מהם נהרגו על ידי חיילי צה"ל במהלך פעילות מבצעית. נציג המשטרה הטיח בפוקס: "דווקא ירידה של 57 אחוזים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 12:58 יב בסיון התשפד

האלוף פוקס טען: 4 פלסטינים נהרגו מאש מתיישבים | נציג המשטרה: צה"ל הרג אותם
אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס , צילום: דובר צה"ל

בדיון שנערך בנוגע לסוגיית הפשיעה הלאומנית ביהודה ושומרון בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, טען אלוף פיקוד המרכז כי ישנה עלייה בפשיעה הלאומנית בקרב המתיישבים, כך דיווח העיתונאי חנן גרינווד. מנגד מפקד ימ"ר ש"י, ניצב משנה אבישי מועלם, ציין כי לפי הנתונים ישנה דווקא ירידה של 57 אחוזים באירועים מסוג זה בהשוואה לשנה הקודמת. בדיון אמר האלוף פוקס כי בחודשים האחרונים נהרגו ארבעה פלסטינים על ידי תושבי יהודה ושומרון.

שלושה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל

לשמע דבריו, מועלם הציג את נתוני החקירה וציין כי לפחות שלושה מהם נורו על ידי חיילי צה"ל. מפקד הפיקוד טען בתגובה כי מדובר בחיילים שמתגוררים ביו"ש, קצין המשטרה השיב כי מדובר בחיילים שהיו בפעילות מבצעית בשטח ואינם מתגוררים ביו"ש. גורמים ביטחוניים אמרו ל"ישראל היום" לאחר הדיון: "האלוף התייחס לאלימות של ישראלים קיצוניים ולעלייה באירועים החמורים". מדובר צה"ל נמסר ש"לא נתייחס לנאמר בדיונים סגורים".

גלנט ואלוף יהודה פוקס, נערכים לרמדאן

גלנט ואלוף יהודה פוקס, נערכים לרמדאן, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הביקורות על האלוף פוקס

בחודש אוגוסט הקרוב יפרוש פוקס מתפקידו. הקדנצייה לוותה בביקורת רבה שתושבי יו"ש ופוליטיקאים רבים הפנו כלפיו. הביקורת הגיעה לשיאה בחודש פברואר השנה אז הוביל תרגיל צבאי בו המתיישבים ביהודה ושומרון דומו כאויבים. בהמשך, פוקס התנצל על האירוע ואמר כי "זאת הייתה טעות לתרגל את התרחיש הספציפי הזה, של חטיפת פלסטיני ע"י ישראלים".