עמית סוסנה נאמה בבית הלבן: "עכשיו אני יכולה לדבר"

עמית סוסנה, החטופה הישראלית ששוחררה בעסקת החטופים, נאמה בבית הלבן בפני סגנית הנשיא קמלה האריס ואמרה: "את התקיפה המינית שעברתי בשבי אף אישה לא צריכה לעבור". האריס: "חמאס ביצע מעשים מחרידים של אלימות מינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 09:06 יב בסיון התשפד

עמית סוסנה נאמה בבית הלבן: "עכשיו אני יכולה לדבר"
עמית סוסנה, נאמה בבית הלבן, צילום: צילום מסך

עמית סוסנה, ששוחרה משבי חמאס וחשפה פרטים על האלימות המינית של המחבלים, נשאה דברים באירוע שהוקדש לנושא בבית הלבן במפגש עם סגנית הנשיא קמלה האריס. סוסנה אמרה בפני סגנית הנשיא האריס: "המשמעות של להיות בשבי היא לא לשלוט בראש, בגוף ובנשמה".

"את התקיפה המינית שעברתי בשבי אף אישה לא צריכה לעבור"

עמית פתחה את נאומה ואמרה: "אם הייתם אומרים לי לפני כמה חודשים כשהייתי בשבי שאהיה פה ואפגוש את סגנית הנשיא הייתי אומרת לכם שאיבדתם את דעתכם". בהמשך הוסיפה: "אני לא קורבן, אני אישה חזקה ועצמאית ולא אתן להם לקחת את זה ממני. את התקיפה המינית שעברתי בשבי אף אישה לא צריכה לעבור. אז לא הייתה לי ברירה, אבל עכשיו אני יכולה לדבר על הדברים האיומים שעדיין עוברים על נשים וגברים שנמצאים שם. הבטחתי שאלחם למען אחיי שעדיין נמצאים בשבי".

עמית סוסנה עם הגעתה לשטח ישראל

עמית סוסנה עם הגעתה לשטח ישראל , צילום: לע"מ

סגנית הנשיא האריס: "התגלה שחמאס ביצע אונס קבוצתי"

"בשבעה באוקטובר חמאס ביצע מעשים מחרידים של אלימות מינית. בימים שאחרי שבעה באוקטובר ראיתי תמונות של נשים מדממות נחטפות, ואז התגלה שחמאס ביצע אונס קבוצתי, פגשתי ושמעתי חטופה שחזרה מהשבי על מה שעברה שם, והרגע פגשתי את עמית שסיפרה באומץ על הסיפור שלה בזמן שהייתה בשבי חמאס".