מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אם הוא אומר לך, כדאי שתבין": העקיצה של הרמטכ"ל לבן גביר

השר לביטחון לאומי דרש תשובות בנוגע להפוגות ההומניטריות, והרמטכ"ל הלוי הגיב באירוניה: "אני יודע שבמבצעים שאתה פיקדת עליהם לא מצאת לנכון להגדיר שטחים הומניטריים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 21:08 יא בסיון התשפד

"אם הוא אומר לך, כדאי שתבין": העקיצה של הרמטכ"ל לבן גביר
בן גביר בוועדה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עימות בין איתמר בן גביר לרמטכ"ל הרצי הלוי בכינוס הקבינט אמש (א'), כך לפי פרסום של מוריה אסרף וולברג בחדשות 13. השר לביטחון לאומי דרש תשובות בנוגע להפוגות ההומניטריות ואמר לרמטכ"ל: "יש אזור אחד של נלחמים ואזור אחד הומניטרי שלא נלחמים? מה זה אבטחה מרחבית? זו טעות, זו לא צורה של מלחמה".

הרמטכ"ל לא אהב את ההערות והשיב לבן גביר: "כבר אמרתי לך שכשצה"ל משמיד, מטהר וכובש שטח - אז לצד זה נוצר מרחב הומניטרי שבו האוכלוסייה האזרחית נמצאת. אני יודע שבמבצעים שאתה פיקדת עליהם לא מצאת לנכון להגדיר שטחים הומניטריים". בשלב הזה התערב השר אבי דיכטר, שאמר לבן גביר: "אם הרמטכ"ל אומר לך - כדאי שתבין". בן גביר המשיך: "ראינו מי טעה לפני 7 באוקטובר, ומי צדק כשרצה לעשות כל הזמן סיכולים ממוקדים. הטעות הכי גדולה היא היוהרה".

העימות של סמוטריץ' והרמטכ"ל: אתה טועה ומטעה

גם השר בצלאל סמוטריץ' התעמת עם הרמטכ"ל הלוי, כך על פי פרסום של ירון אברהם בחדשות 12. "אתה הרמטכ"ל מוציא הודעות וסרטים על חרדים. זו סוגיה פוליטית ורמטכ"ל לא אמור לדבר עליה. אני חושב שהאמירה של הרמטכ"ל לא במקומה", אמר שר האוצר. "צה"ל מונחה על ידיכם לגייס חרדים עכשיו. קחו אחריות - אני יודע שזו מילה חריגה כאן. עד אז אני ממשיך לגייס מכל קצות החברה הישראלית. צה"ל צריך כוח אדם נוסף", ענה לו הרמטכ"ל. סמוטריץ' השיב: אתה מתערב בסוגיה פוליטית". הרמטכ"ל ענה לו: "אתה טועה ומטעה. אני לא מתערב - אלא פועל לעודד את גיוס החרדים. צה"ל זקוק לזה ביטחונית".