250 חטופים: המסמך המודיעיני המטלטל שהופץ שבועיים וחצי לפני הטבח

בחודש ספטמבר פרסמה יחידת 8200 באוגדת עזה מסמך תחת הכותרת "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה" בו מפורטת לפרטי פרטים התכנית של חמאס שבוצעה בשבעה באוקטובר. במסמך נכתבו יעדי הפשיטה המתוכננת ומספרי החטופים אליהם חמאס נערך

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 20:34 יא בסיון התשפד

250 חטופים: המסמך המודיעיני המטלטל שהופץ שבועיים וחצי לפני הטבח
המתקפה על ישראל, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

מסמך שחובר באוגדת עזה ופורסם פחות משלושה שבועות לפני טבח השבעה באוקטובר מצביע על כך שצה"ל ומערכות המודיעין ידעו על תוכנית חמאס לפשוט על ישראל, כך מפרסם הערב (ב') סולימאן מסוודה בכאן 11. לפי המסמך, מספר החטופים הצפוי הוא בין 200 ל-250 בני אדם - כפי שהתרחש בפועל.

צפו בכתבה:

כותרת המסמך: "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה"

"אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה" זוהי כותרת המסמך שיצא תחת יחידת 8200 והופץ ב-19 בספטמבר 2023. הכותב מתאר לפרטי פרטים שורה של אימונים שביצעו יחידות העילית של חמאס שבהם תרגלו פשיטה על מוצבים צבאיים וקיבוצים, חטיפת חיילים ואזרחים, ואף הוראות כיצד להחזיק את החטופים ולשמור עליהם כשהם כבר נמצאים בשטח הרצועה.

מנהרת טרור

מנהרת טרור, צילום: דובר צה"ל

במסמך נכתב כי ההנחיה היא למסור את החיילים השבויים למפקדי הפלוגות וכי מספר בני הערובה הצפוי הוא בין 200 ל-250 בני אדם. המסמך פירט גם את תנאי החזקתם של החטופים, כולל הוראות לחוטפים על התנהלות במקרי קיצון, כיצד להחזיק את החטופים ובאילו תנאים ניתן להוציאם להורג.

לו"ז מפורט לאימון ויעדי הפשיטה

תחילתו של המסמך עוסקת ברצף של אימונים של פלוגות הזרוע הצבאית של חמאס. "בשעה 11 בבוקר נצפו כמה פלוגות מתכנסות לתחילת האימון, לא לפני תפילה וארוחת צהריים", נכתב במסמך. "ב-12:00 מחלקים ציוד ונשק ללוחמים, ולאחר מכן מתקיים תרגיל של מטה הפלוגה. בשעה 14:00 מתחילים בתרגול הפשיטה".

לפי המסמך, הצעד הראשון בתרגיל הוא פתיחת פרצות במוצב-דמה צה"לי שנבנה ברצועה ומדמה את המוצבים בעוטף עזה. התרגיל בוצע על ידי ארבע פלוגות, וכל פלוגה קיבלה מוצב אחר. יעדי הפשיטה הצבאיים שתורגלו תוארו במסמך: מפקדות הבסיסים, מפקדות הבקרה והשליטה, בתי הכנסת בבסיסים, מפקדת הטייסות, מפקדות התקשורת, מערכות רואה-יורה ומגורי החיילים והחיילות. על פי המסמך, לפלוגות הנוח'בה ניתנה הוראה שהובלטה: יש לבדוק את המקום בעת העזיבה ולא להשאיר מסמכים.