חוק הרבנים: אחרי ההתקפלות של גוטליב - ההבהרה של משה סעדה

חבר הכנסת הסרוג מהליכוד מבהיר כי לא שינה את דעתו וכי הוא יתנגד לחוק הרבנים בוועדת חוקה | בראיון עם "חדשות כיפה" אמר סעדה: "זה חוק של ג'ובים בעיצומה של מלחמה שיביא לש"ס יכולת למנות מעל אלף רבנים. רוטמן וסמוטריץ' מכרו את הציונות הדתית כמגזר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 18:40 יא בסיון התשפד

חוק הרבנים: אחרי ההתקפלות של גוטליב - ההבהרה של משה סעדה
משה סעדה, צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ

חוק הרבנים יעלה לדיון מחודש מחר (ג') בוועדת החוקה, והוא מעורר מחלוקת בליכוד וקואליציה. טלי גוטליב ומשה סעדה תקפו את החוק והודיעו כי יפילו אותו בוועדה, אך גוטליב התקפלה והיא תוחלף בחבר כנסת אחר שיצביע בעד החוק. למרות הודעתה של גוטליב - סעדה עומד בדעתו כי יתנגד לחוק.

"אני רואה כל מיני תדרוכים שאני מתלבט ואולי אתקפל ואצביע בעד חוק הרבנים. אז אני מבהיר: אני מתנגד לחוק הרע הזה ולעיתוי הרע שהוא מובא בו. הפחדות מצד גורמים שמעוניינים בחוק, כאילו הממשלה תיפול אם הוא לא יעבור - לא ישנו את עמדתי", הבהיר בציוץ ברשת X.

משה סעדה על חוק הרבנים: "רוטמן וסמוטריץ' מכרו את הציונות הדתית"

בראיון ל"חדשות כיפה", מוקדם יותר היום, מתח סעדה ביקורת חריפה על החוק, על השר סמוטריץ' ועל רוטמן. "זה חוק של ג'ובים בעיצומה של מלחמה שיביא לש"ס יכולת למנות מעל אלף רבנים. רוטמן וסמוטריץ' מכרו את הציונות הדתית כמגזר", הוא אומר.

לדבריו, "סמוטריץ' שותף מלא. מאיפה מביאים את הכסף לאלף רבנים? לאוצר פתאום יש כסף? בחוקים אחרים כשאנחנו מבקשים כספים עונים לנו שאין, פתאום פה נפתחים שערי שמיים. זה מלחמה שלי על דמותה של הרבנות, את אותם אנשים שלוחמים בחזית הייתי רוצה לראות ברבנות".