אחרי ההצהרה הדרמטית של דובר צה"ל: שליח ביידן נפגש עם נתניהו והרצוג

לנוכח האפשרות של פתיחת מלחמה בצפון ואחרי שדובר צה"ל הצהיר לתקשורת הזרה כי "ישראל תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על אזרחיה עד שיחזור הביטחון בגבול לבנון" - עמוס הוכשטיין, שליחו של נשיא ארצות הברית, נפגש עם ראש הממשלה והנשיא

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 15:41 יא בסיון התשפד

אחרי ההצהרה הדרמטית של דובר צה"ל: שליח ביידן נפגש עם נתניהו והרצוג
נתניהו ועמוס הוכשטיין בלשכת ראש הממשלה, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ב') עם עמוס הוכשטיין, השליח המיוחד של ביידן, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. הפגישה מגיעה על רקע ההידרדרות במצב בצפון הארץ לנוכח גל השריפות הגדול שפקד את הצפון בשבועיים האחרונים והמשך התקיפות ההדדיות בין ישראל לחיזבאללה.

מאוחר יותר נפגש הוכשטיין גם עם יצחק הרצוג, נשיא המדינה. לפי הודעת בית הנשיא, השניים שוחחו על התקיפות והירי הבלתי פוסקים מצד חיזבאללה בשליחות איראן לעבר יישובי הצפון, על הצורך הדחוף להשיב את הביטחון לגבול הצפון ואת התושבים לבתיהם ועל הדחיפות והצורך להביא לשחרור החטופים והחטופות הישראלים במהרה. בהודעה נמסר כי "הנשיא הבהיר כי זהו המפתח לתחילת הפתרון לסוגיות שעל הפרק".

נתניהו ועמוס הוכשטיין בלשכת ראש הממשלה

נתניהו ועמוס הוכשטיין בלשכת ראש הממשלה, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הרצוג ועמוס הוכשטיין בבית הנשיא

הרצוג ועמוס הוכשטיין בבית הנשיא צילום: דוברות

הגרי: כשאנחנו אומרים שלא ניתן ל-7 באוקטובר לקרות שוב - אנחנו מתכוונים לזה

נזכיר כי אמש (א') דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, נתן הצהרה חריגה לתקשורת הזרה והתייחס למצב הנפיץ בצפון. הגרי הבהיר כי האחראים המלאים למצב הם חיזבאללה, וכי ישראל תנקוט בכל אמצעי שיידרש על מנת להחזיר את התושבים לביתם בשלום. "ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון מסלים את התקפותיו נגד ישראל. מאז שהחליט להצטרף למלחמה שהחל חמאס ב-7 באוקטובר, חיזבאללה ירה למעלה מ-5,000 רקטות, טילי נ"ט וכטב"מים חמושים מלבנון לעבר משפחות, בתים וקהילות ישראליות".

"התוקפנות הגוברת של חיזבאללה מביאה אותנו לסף של מה שעלול להיות הסלמה רחבה יותר - כזו שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על לבנון והאזור. חיזבאללה מסכן את עתידה של לבנון, כדי שהיא תוכל להוות מגן לחמאס. מגן למחבלים של חמאס שרצחו קשישים, אנסו נשים, שרפו ילדים וחטפו יהודים, מוסלמים ונוצרים, במהלך הטבח שלהם ב-7 באוקטובר. כשאנחנו אומרים שלא ניתן ל-7 באוקטובר לקרות שוב באף אחד מהגבולות שלנו - אנחנו מתכוונים לזה", אמר.