גלנט והיועמ"שית ביקשו: הקבינט דחה את ההצבעה על הצעדים נגד הרשות הפלסטינית

לאחר ההכרה של מספר מדינות במדינה פלסטינית, דן הקבינט בצעדי הענישה כלפי הרש"פ כולל הסדרת ארבעה יישובים חדשים ביהודה ושומרון. לאחר שהיועמ"שית ושר הביטחון ביקשו עוד זמן הוחלט כי הצבעה בנושא תיערך בישיבת הקבינט הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 07:35 יא בסיון התשפד

גלנט והיועמ"שית ביקשו: הקבינט דחה את ההצבעה על הצעדים נגד הרשות הפלסטינית
ישיבת קבינט, צילום: חיים צח / לע"מ

הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס אתמול (א') דן בין היתר גם בצעדי ענישה כלפי הרשות הפלסטינית וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון כמענה להכרה החד שצדדית של מספר מדינות במדינה פלסטינית. בקבינט נידונו ארבעה צעדים אפשריים לפעולה.

היועמ"שית וגלנט ביקשו עוד זמן

במהלך הדיון, ביקשו היועמ"שית בהרב מיארה ושר הביטחון גלנט זמן נוסף על מנת להגיב לחלק מהסעיפים, בסיומו של הקבינט הוחלט כי הצבעה על הצעדים תיערך בפעם הבאה בה יתכנס הקבינט. בין היתר דנו בקבינט גם בתגובות נגד הרש"פ בעקבות פעולותיה נגד ישראל בגופים הבינלאומיים.

סמוטריץ

סמוטריץ' וגלנט, הצבעה בכינוס הבא. צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

הסדרה, שלילה, סנקציות ואכיפה: ארבעה עונשים לרשות

הצעד הראשון אותו מתכנן סמוטריץ' להעביר הוא הסדרת ארבעה יישובים ביהודה ושומרון, שיבימים אלה עוד לא חוקיים מבחינת המדינה. צעד נוסף שיעלה לדיון בקבינט נוגע לשלילת ויזות ותעודות מעבר מבכירי הרשות הפלסטינית.

עוד מבקש סמוטריץ' כי משרד החוץ יפעיל סנקציות בינלאומיות נגד מדינות שהכירו ברשות. ולבסוף, ידרוש השר אכיפה של המנהל האזרחי על מאות מבנים לא חוקיים שהוקמו בשטח שנמסר לרשות הפלסטינית במדבר יהודה. הצעד הדרמטי סוכם ככל הנראה עם ראש הממשלה וצפוי להיות מאושר על ידי הקבינט.