טיל נ"ט ולא מטען: פרטים חדשים על אסון הנמר"ה ברפיח

תחקיר ראשוני של צה"ל מציע כי הנגמ"ש לא עלה על מטען כפי שסברו עד כה, אלא נפגע מירי טיל נ"ט שנורה מטווח קצר כך שמערכת "מגן רוח" שמותקנת על הכלי לא קלטה אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/24 22:45 י בסיון התשפד

טיל נ"ט ולא מטען: פרטים חדשים על אסון הנמר"ה ברפיח
הנופלים באסון ברפיח, צילום: דובר צה"ל

האסון הקשה ברפיח בשבת האחרונה, במהלכו נהרגו שמונה לוחמים, עוד מתוחקר. עם זאת, מתחקור ראשוני של צה"ל עולה כי הנגמ"ש בו היו הלוחמים לא נפגע ממטען כפי שסברו עד כה, אלא נפגע מירי טיל נ"ט ששוגר מקרוב אל עבר החלק האחורי של הרכב.

פיצוצי משנה ומערכת "מגן רוח" שלא פעלה

מנתונים ראשוניים עולה כי הנגמ"ש היה חלק משיירה שיצאה מרפיח, וכי טיל הנ"ט חדר את התאים החיצוניים, פגע באמל"ח - ופיצוצי המשנה כתוצאה מהפגיעה בחומרי הנפץ שבנגמ"ש הובילו למותם של שמונת החיילים במקום.

על פי הדיווח של כאן 11, על הנמר"ה הייתה מותקנת מערכת "מגן רוח" שנועדה לשמור על הכלי מפני טילי נ"ט, אלא שככל הנראה בגלל הטווח הקצר ממנו שוגר הטיל - היא לא פעלה כראוי. אך כאמור, בצה"ל עוד מתחקרים את האסון.

שמונה נופלים

כזכור, ביומיים האחרונים הותרו לפרסום שמותיהם של שמונת הלוחמים שנפלו באסון. הראשון שבהם היה סרן וואסים מחמוד. במהלך הבוקר התפרסמו שמותיהם של אליהו משה צימבליסט, איתי עמר, סטניסלב קוסטרב, אור בלומביץ, עז ישעיה גרובר, ויקיר יעקב לוי. והערב הותר לפרסום גם שמו של שלום מנחם.