האלפים דמעו: אותות גבורה הוענקו לגיבורים

לצד הרכבים המחוררים מהטבח, הוענקו אותות גבורה במעמד מרגש עם בני משפחות הגיבורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/24 10:06 י בסיון התשפד

האלפים דמעו: אותות גבורה הוענקו לגיבורים
מצדיעים לגיבורים, צילום: יחצ משרד מורשת

אירוע מרגש לציון "מורשת הגבורה", ביוזמת משרד המורשת התקיים בבריכת הסולטן בירושלים. במסגרת האירוע, הוענקו אותות גבורה מיוחדים לגיבורי ישראל, ניצולי טבח השבעה באוקטובר, ודמויות נבחרות בין הלוחמים והלוחמות שלקחו חלק בהצלתם. כעת מגיש משרד המורשת סרטון סיכום מרגש.

האירוע נפתח כשבצדי הקהל ניצבים הרכבים המחוררים מיריות מחבלי החמאס, שהובאו מבין רכבי הטבח הנמצאים תחת אחריות הנצחתם בידי משרד המורשת, במגרש תקומה. במהלך הערב עלו לבמה מקבלי האותות, ביניהם היחידה המטכלי"ת למו"מ שהופתעו לגלות את החיילות שהצילו, יושבות בתוך הקהל.הלוחמים דיברו על חשיבות זיכרון גבורתם של ניצולי הטבח והנצחת מורשתם. לאחר מכן, הוענקו אותות הגבורה לניצולים תחת תשואות רמות של הקהל, בליווי האמנים רביב כנר, יגאל אושרי ועקיבא.

בהמשך הערב, סיפרה לוחמת מג"ב, נועה מוסרי, על חוויותיה הקשות במהלך הקרבות - "ראיתי את חבריי נהרגים לנגד עיניי. לא חשבתי שאשרוד, אבל אמרתי לעצמי, אנחנו קו ההגנה האחרון, אנחנו חייבים לנצח". סיפוריהם של הניצולים ריגשו את הקהל עד דמעות. רבים מהנוכחים קמו על רגליהם והצדיעו להם.

"זהו יום חשוב עבור כולנו", אמר שר המורשת הרב עמיחי אליהו. "אנחנו כאן היום כדי להוקיר את גבורתם של ניצולי טבח השבעה באוקטובר, ומציליהם, הלוחמים והלוחמות הגיבורים, זוהי כוחה של המורשת. מורשת היא לא היסטוריה, היא לא פילוסופיה, היא לא דת. המורשת היא הדי.אנ.איי של העם היהודי, שיוצר שרשרת עוצמתית של 3000 שנה, סיפוריהם יהיו תמיד מקור השראה עבורנו."

בין מקבלי האותות: ארבעת נציגי יחידת המו"מ המטכלי"ת. רבש"צ מושב דובב שבגליל, מנחם יקוטי. רבש"צ יישוב עלומים שבגבול עזה, אייל ריין. נציג ארגון זק"א בדרום אפריקה, דניאל פרומן. נציג מד"א ארה"ב, יעקב גיי. לוחמת יחידת מתיל"ן, סמ"ש נועה מוסרי. החטופה המשוחררת, ספיר כהן. ואיש החסד, מייסד עמותת "כלל ישראל", מר שי גראוכר.