תיעוד: יירוט של 11 כלי טיס עוינים ששוגרו מלבנון

עשרות שיגורי רקטות וטילי נ"ט נרשמו מאז שעות הבוקר, 6 טילי נ"ט נורו על מטולה, שני בתים נפגעו, לוחמי האש ממשכים לפעול לכיבוי השריפות | אלוף פיקוד דרום ברפיח: "אנחנו ממשיכים להתקדם עד שנשיג את המטרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/24 13:22 ח בסיון התשפד | עודכן בתאריך 14/06/24 15:10

תיעוד: יירוט של 11 כלי טיס עוינים ששוגרו מלבנון
תיעוד הפגיעות, צילום: דובר צה"ל

היום ה-252 למלחמה: לאחר ימים קשים בגבול הצפון ומטחים בלתי פוסקים, גם הבוקר (ו') נפתח עם אזעקות בכמה מוקדים בצפון. העיירה מטולה ספגה מספר פגיעות ישירות לאחר שנורו לעברה 6 טילי נ"ט כמו גם רקטה שנפלה בשטח היישוב ללא אזעקה. הלילה פגע צה"ל במבנה השייך לחיזבאללה ועל פי דיווחים שונים, נפגע בכיר בארגון.

אזעקות נשמעו הבוקר גם בקריית שמונה וביישובי הסביבה דבר שגרם לשריפות נרחבות, לוחמי האש פועלים כל העת על מנת לכבותן. במשטרה אומרים כי בהמשך לאזעקות שהיו מוקדם יותר בישובי אצבע הגליל, שוטרי המחוז הצפוני מטפלים כעת במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח כאשר באחת הזירות זוהתה פגיעה במבנה שניזוק כבר במהלך המלחמה ובזירה נוספת נפגעו מספר כלי רכב.

תיעוד: יירוט של 11 כלי טיס עוינים ששוגרו מלבנון

תיעוד מפעילות הגנת השמיים של חיל האוויר, במהלך 72 השעות האחרונות, ארגון הטרור חיזבאללה שיגר 16 כלי טיס עוינים לעבר שטח ישראל. מתוכם, מערכות ההגנה האווירית ומטוסי הקרב יירטו 11 כלי טיס עוינים בהצלחה.

השריפות בגליל

השריפות בגליל, צילום: Ayal Margolin,Flash90

12:30 - אלוף פיקוד דרום: "אנחנו ממשיכים להתקדם"

בתוך כך, אלוף ירון פינקלמן אמר בערכת מצב ברפיח כי "התוכנית קדימה ברורה, עם איכות הכוחות ואיכות המפקדים שיש פה, אנחנו ממשיכים להתקדם עד שנשיג את המטרות שלנו, אתם מביאים אותן - בהצלחות רבות, בהשתנות, בלמידה, בדוגמה אישית ובנחישות". יחד איתו סייר גם מפקד אוגדה 162 תת-אלוף איציק כהן.

אלוף ירון פינקלמן בעזה

אלוף ירון פינקלמן בעזה, צילום: דובר צה"ל

10:30 - כלי טיס נפל בעמק יזרעאל, אין נפגעים

כלי טיס שאינו מאויש נפל היום בעמק יזרעאל ובצה"ל בודקים את מקור התקלה. בצבא מבהירים כי אין חשש לדלף מידע וכי הכלי נאסף על ידי אנשיו.