מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: ארצות הברית התכוונה לשחרר חטופים עצמאית

המבצע לחילוץ החטופים נשען רבות על המודיעין האמריקני, כך חשף תחקיר חדש. ישראל נעזרה בארצות הברית שסיפקה "יכולות שלא היו לנו לפני ה-7 באוקטובר". עוד התגלה: ארה"ב שקלה מבצע עצמאי בעזה לשחרור החטופים בעלי אזרחות אמריקנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/24 10:43 ח בסיון התשפד

דיווח: ארצות הברית התכוונה לשחרר חטופים עצמאית
כוחות צה"ל במהלך הפעולה לשחרור ארבעת החטופים, צילום: דובר צה"ל

המבצע לשחרור החטופים שיצא לדרך לפני כשבוע, היכה את העולם בתדהמה. היום (ו') מתפרסם תחקיר של ה"וושינגטון פוסט" שחושף כי המודיעין האמריקאי עזר משמעותית לישראל בתהליך חילוץ ארבעת החטופים.

"סיפקו לנו כמה יכולות שמעולם לא היו לנו לפני ה-7 באוקטובר"

לטענת אנשי ביטחון אמריקנים וישראלים, מאז תחילת המלחמה ארה"ב הגבירה את המעקב על חמאס ואספה כמות "יוצאת דופן" של צילומי מזל"טים, צילומי לווין ונתונים נוספים. חלק מהמודיעין נמסר לישראל ויצר שיתוף פעולה "בהיקף נדיר".

ארצות הברית סיפקה כאמור חלק מהמודיעין ששימש לאיתור ולחילוץ ארבעת החטופים מהשבי. על פי הדיווח, המידע האמריקני סופק היה "משני" למידע שישראל עצמה אספה. בכיר ישראלי אף אמר: "הם סיפקו לנו כמה יכולות שמעולם לא היו לנו לפני ה-7 באוקטובר". בכיר נוסף ציין כי המידע עליו מדובר כולל תמונות לווין מפורטות ביותר שחסרו לישראל.

רגעי חילוץ החטופים

רגעי חילוץ החטופים, צילום: דוברות המשטרה

ארה"ב שקלה לחלץ לבד את החטופים האמריקאיים

עוד התגלה בתחקיר כי כוחות אמריקנים היו ערוכים להיכנס לעזה כדי לחלץ אזרחים אמריקאים שחמאס מחזיק בשבי. לבסוף המבצע לא יצא לפועל מחוסר במידע "ספיציפי על בני הערובה האמריקאיים". כזכור, השבוע התפרסם כי ביידן אף שקל להכנס לעסקה עצמאית עם חמאס במטרה לשחרר את חמשת בני הערובה האמריקניים, יחד עם שלושת הגופות של אזרחי ארצות הברית שנהרגו ב-7 לאוקטובר.

חטופים בשבי

חטופים בשבי, צילום: Chaim Goldberg,Flash90