בלב המליאה: השרה גמליאל העבירה לנתניהו פתק מסתורי - זה מה שנכתב שם

ב"ישראל היום" נחשף כי במהלך ההצבעה על חוק הגיוס העבירה שרת המדע לראש הממשלה פתק ובו מפורטת רשימת דרישות ביטחונית ופוליטית. טרם ברור מי העביר את הדרישות אך ניתן לשער כי מדובר במו"מ על כניסה לקואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/24 10:24 ח בסיון התשפד

בלב המליאה: השרה גמליאל העבירה לנתניהו פתק מסתורי - זה מה שנכתב שם
נתניהו, קיבל רשימת דרישות, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

במהלך הדיון הסוער בליל ההצבעה על החלת דין הרציפות על חוק הגיוס התרחש רגע משונה ביותר. שרת המדע גילה גמליאל קמה ממקומה, ניגשה לראש הממשלה בנימין נתניהו, והגישה לו פתק. כפי שדווח בישראל היום, הפתק הכיל מה שנראה כמו רשימת דרישות ביטחוניות ופוליטיות לנתניהו.

6 דרישות לנתניהו

ככל הנראה, גמליאל ניסתה לתווך במהלך הדיון בין נתניהו לבין מפלגה שזהותה לא ברורה על מנת שהאחרונה תיכנס לקואליציה במקום המחנה הממלכתי. הפתק מכיל שישה סעיפים, ארבעת הראשונים עוסקים בנושאי ביטחון והשניים האחרונים עוסקים בפוליטיקה.

בסעיף הראשון נכתב: "קביעת אסטרטגיה להשלמת העצימות ברצועה", כלומר ככל הנראה מדובר בקביעת תוכנית אסטרטגית ללחימה בעזה או ליום שאחרי. בסעיף השני נכתב: "חתירה להסכם חטופים". בסעיף השלישי נאמר "הגעה להסכם 1701", סעיף זה מתייחס להחלטה 1701 של האו"ם מתקופת מלחמת לבנון השנייה שכוללת נסיגה של חיזבאללה מדרום לבנון.

ההצבעה על חוק הגיוס

ההצבעה על חוק הגיוס צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בסעיף הרביעי נכתב: "כניסה לשיח נורמליזציה עם סעודיה". ובחמישי ובשישי מדובר על "הגעה לתאריך בחירות מוסכם" ועל הקמת ועדת חקירה לטבח ה-7 באוקטובר. השרה גילה גמליאל סירבה להתייחס לטענות, אך בחרה להדגיש כי לא מדובר בדרישות אישיות שלה. מכך ניתן להסיק כי מדובר במפלגה או במועמד חיצוניים שגיששו את דרכם אל תוך הקואליציה, בעיצומה של ההצבעה הדרמטית ביותר השבוע.