סקר מנדטים לא ביבי ולא גנץ: זה המנצח הגדול בשבוע האחרון

סקר מפתיע מציג תמונה אופטימית במיוחד ליו"ר ישראל ביתנו, שמצליח להביא את מפלגתו להישג שלא נראה ב-15 שנה האחרונות, וכמעט מצליח לגבור על נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה | סקר

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/24 07:55 ח בסיון התשפד

לא ביבי ולא גנץ: זה המנצח הגדול בשבוע האחרון
אביגדור ליברמן , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בשבוע האחרון העולם הפוליטי ספג טלטלה משמעותית, כשיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ החליט לפרוש מהממשלה. יש הטוענים כי המהלך נבע מהדרדרותו בסקרים, שכן גוש המרכז-שמאל לחץ עליו לצאת מהשותפות עם נתניהו. אך ככל הנראה המהלך לא הועיל לו במיוחד, שכן מי שזכה לעלייה משמעותית בסקר האחרון שפורסם במעריב היה דווקא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

ליברמן זכה מההפקר של נתניהו וגנץ, ועלה ל-14 מנדטים. המספר מהווה שיא של 15 שנה למפלגה ומציב אותה כאחת המפלגות המשמעותיות בעולם הפוליטי כיום. נזכיר כי על פי הסקרים, אם יתאחד ליברמן עם יוסי כהן ונפתלי בנט מפלגתו יכולה להפוך לגדולה ביותר.

חברי הכנסת גנץ וליברמן |

חברי הכנסת גנץ וליברמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התאמה לראשות הממשלה: ליברמן מפתיע וגנץ עוקף בקושי

המחנה הממלכתי עוד מובילה, בקושי על הליכוד. בעוד גנץ הצליח לשמור על 24 מנדטים, הליכוד עומדת על 21. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה גנץ עדיין מצליח לשמור על יתרון קל - 41% לגנץ לעומת 35% לנתניהו.

עם זאת, כאשר משווים בין גנץ לבין ליברמן מקבלים פער גדול מאוד - גנץ עם 42% וליברמן עם 21%. הנתון המפתיע ביותר הוא כשמשווים בין ליברמן לנתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. ליברמן מפגר מאחורי נתניה בשני אחוזים בלבד, עם 37% תמיכה לנתניהו לעומת 35% לליברמן.

מפת המנדטים

המחנה הממלכתי - 24
הליכוד - 21
יש עתיד - 15
ישראל ביתנו - 14
ש"ס - 10
עוצמה יהודית - 9
יהדות התורה - 7
העבודה - 5
חדש-תע"ל - 5
רע"ם - 5
הציונות הדתית - 5
מרצ - 0
גדעון סער - 0