גנץ חושף לראשונה מה קרה מאחורי הקלעים של המו"מ - ומאשים את סמוטריץ'

השר גנץ התראיין בפתיחות הערב וחשף כי ישראל יודעת מה עלה בגורל משפחת ביבס, איך באמת מתנהל קבינט המלחמה, ומה הקשר של סמוטריץ' לעניין | בליכוד עקצו: "החליט לשבת באולפני הטלוויזיה במקום בקבינט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/24 21:08 ז בסיון התשפד

גנץ חושף לראשונה מה קרה מאחורי הקלעים של המו"מ - ומאשים את סמוטריץ'
בני גנץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי והשר לשעבר בני גנץ העניק היום (ה') ראיון לכל אחד מערוצי הטלוויזיה בעקבות פרישתו הדרמטית מהממשלה. בראיון לכאן 11, סיפר כי ממשלת ישראל יודעת מה קרה למשפחת ביבס, ביקר את התנהלות הקבינט וחשף את ההתנהלות הראויה בעיניו בצפון. הראיונות לא עברו בשתיקה, והליכוד וסמוטריץ' העבירו על גנץ ביקורת חריפה.

"שיקולים לא עניינים"

"במשך חודשים רבים המערכה הזאת מתקיימת בהסכמה על מה שצריך לעשות" אמר גנץ על התנהלות הקבינט. "מתוך לכידות וראיית האינטרסים של מדינת ישראל. ככל שחלף הזמן התמהיל הזה השתנה. ראינו ששיקולים אחרים תופסים מקום.

"למשל מתווה החטופים, יושבים בקבינט המלחמה מסכמים מתווה, נתניהו מאשר ומעבירים אותו לצוות המשא ומתן. לאחר מכן הוא מקבל לחצים, עושה סיבוב ומעכב את הצוות מחדש. כל הדברים התעכבו משיקולים שהם לא ענייניים. לא זרקתי גפרור בחדר ועזבתי במשך חודשים אני מנסה להשפיע על מה שקורה בתוך החדר". בראיון ל-12 הבהיר גנץ באופן חד משמעי כי סמוטריץ' הוא שלחץ על נתניהו.

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ'. גנץ מאשים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הליכוד טענו בתגובה כי "גנץ משקר. ראש הממשלה נתניהו נתן חמש פעמים מנדט מלא לצוות המו"מ להגיע לעסקה, אך חמאס הוא זה שסירב ודרש את סיום המלחמה לפני השלמת כל יעדיה. היום כולם יודעים שחמאס היה ונותר המכשול היחיד לשחרור חטופינו".

בנוגע למלחמה בצפון הסביר גנץ: "אני מעדיף הסדר מדיני, יש גבול בינינו לבין לבנון. אני לא מדבר על לבנון, אני מכיר שם כל מילימטר. אני מבין שמדובר במלחמה קשה. אבל כנראה שהיא תהיה הכרחית. אם נוכל למנוע אותה בעזרת לחץ מדיני, נעשה את זה. אם זה לא יעבוד צריך להתקדם".

תגובות הליכוד, סמוטריץ' והמחנה הממלכתי

בליכוד הגיבו: "מצער שגנץ החליט לשבת הערב באולפני הטלוויזיה במקום בקבינט שממשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל חטופינו ולחסל את חמאס". במחנה הממלכתי אמרו בתגובה: "מה שמצער הוא שנתניהו ממשיך לשבת לדיונים, בלי לקבל החלטות אסטרטגיות שישיבו את חטופינו, יחזירו את תושבי הצפון, ויחסלו את החמאס. בדיונים לא מנצחים - רק במעשים".

בתגובה לכך שגנץ אמר ב-12 כי הוא מעדיף סיום של המלחמה תמורת החזרת החטופים, אמר סמוטריץ׳: "האמירות של גנץ בעד סיום המלחמה הם כניעה מבישה לסינוואר ופשיטת רגל מוסרית ולאומית. מול הגנרלים שהתעייפו, עומדים הלוחמים עזי הנפש שממשיכים להילחם בגבורה ויביאו לעם ישראל את הניצחון ואת החזרת החטופים כולם".