"החלטה אנטישמית": ישראל נכנסה באופן רשמי לרשימה השחורה של האו"ם

מועצת הביטחון של האו"ם הכניסה באופן רשמי את ישראל לרשימה השחורה של מדינות שפוגעות בילדים באזורי סכסוך. שגריר ישראל באו"ם זעם וקרא לגוטרש להתפטר: "החלטה מתועבת ובזויה של מזכ"ל שונא ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/24 17:47 ז בסיון התשפד

"החלטה אנטישמית": ישראל נכנסה באופן רשמי לרשימה השחורה של האו"ם
מועצת הביטחון של האו"ם, צילום: Golden Brown,Shutterstock

היום (ה') הוכנסה ישראל באופן רשמי לרשימה השחורה של האו"ם הנוגעת למדינות וארגונים הפוגעים בילדים בזמן סכסוך. ישראל נכנסת לרשימה השנה בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ותהיה שם לצד ארגונים כמו דעאש, אל קעידה ורוסיה.

ארדן: קורא למזכ"ל להתפטר. החלטה אנטישמית

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הגיב על ההחלטה השערורייתית: "החלטת המזכ"ל לכלול את הצבא המוסרי בעולם יחד עם ארגוני טרור ומפרי זכויות אדם היא החלטה מתועבת ובזויה של מזכ"ל שונא ישראל, שמשרת בהתנהלותו דיקטטורים ורוצחים וייזכר בהיסטוריה כמזכ"ל כושל שדרדר את האו"ם לשפל של כל הזמנים".

"הדו"ח המעוות שהוצג רק יגרום לפגיעה רבה יותר בילדים ברחבי העולם, כיוון שהוא למעשה נותן תמריץ למחבלים להשתמש בילדים ובני נוער למטרות טרור ולהסתתר מאחוריהם באמצעות שימוש בבתי ספר ובבתי חולים. המזכ"ל מתעלם לחלוטין מהמציאות הבלתי נתפסת איתה מתמודד צה"ל ומתבסס על נתונים שקריים של ארגון טרור עם אידיאולוגיה נאצית. שום דו"ח ושום החלטת מזכ"ל לא ימנעו מישראל להגן על אזרחיה" הדגיש השגריר. "אני קורא שוב למזכ"ל להתפטר עוד היום. החלטתו האנטישמית תושלך לפח הזבל של ההיסטוריה".

ארדן באו"ם |

ארדן באו"ם | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הרשימה השחורה

כזכור, הדו"ח מתפרסם פעם בשנה ומדווח על השנה שקדמה לכתיבתו. ברשימה של השנה האחרונה נכללו הכוחות החמושים של רוסיה, אפגניסטן, קולומביה, קונגו, עיראק, מאלי, מינאמר, סומליה, סודן, סוריה ותימן. וכן, אל קעידה, דעאש, אל-שבאב ובוקו חראם.

ישראל הוכנסה לרשימה לצד כל אלה, אלא ששם המדינה או צה"ל לא צויינו באופן רשמי. במקום, גוטרש יציין את כוחות הביטחון של ישראל. בכניסתה לדו"ח היא עתידה להיות המדינה הדמוקרטית הראשונה ברשימה השחורה. בישראל כמובן מתנגדים לצעד הדרמטי וטוענים כי האו"ם סופר בין הילדים שנהרגו במלחמה מחבלים בני 18, קביעה שמשנה את התמונה הכמותית באופן דרמטי.