נתניהו התקשר לשר לשעבר ששכל את בנו ב-7 באוקטובר: "לא שמע על זה עד עכשיו"

נתניהו שוחח עם השר לשעבר יזהר שי ששכל את בנו עם פרוץ המלחמה, זאת לאחר הביקורת שמתח עליו בנושא. שי שיתף בשיחה: "מודה לראש הממשלה, אמרתי לו שהוא אחראי לכל מה שקרה כאן, לא רק להצלחות ושאני מבטא את הכאב של מליוני אזרחים שאין להם ראש ממשלה שמתייחס לכאב שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/24 09:54 ז בסיון התשפד

נתניהו התקשר לשר לשעבר ששכל את בנו ב-7 באוקטובר: "לא שמע על זה עד עכשיו"
נתניהו, התקשר ליזהר שי, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בשבוע שעבר מתח השר לשעבר יזהר שי ביקורת חריפה על ראש הממשלה בשל העובדה שלא התקשר לנחם את משפחתו לאחר שבנו ירון נפל בקרב גבורה ב-7 באוקטובר. היום (ה') שיתף שי כי בצאת החג התקשר נתניהו לנחם את המשפחה.

"בעקבות דברים שפרסמתי, מישהו סיפר לו שהבן של יזהר שי נהרג והוא הביע בפניי זעזוע עמוק מכך שלא שמע על זה עד עכשיו" שיתף שי. "הוא הביע השתתפות כנה בצערנו, ואמר שכמי שאיבד את אחיו וראה את הסבל של הוריו במשך שנים רבות הוא מכיר מקרוב את כאב השכול".

"דיברתי בשמם של כל מי שהוא לא טרח להתקשר אליהם"

השר לשעבר ישתף בדברים שאמר לנתניהו: "אמרתי לראש הממשלה שאני אישית לא הייתי צריך את השיחה הזו אבל כשהבעתי ביקורת דיברתי בשמם של כל מי שהוא לא טרח להתקשר אליהם עד היום. אמרתי לו שהוא אחראי לכל מה שקרה כאן, לא רק להצלחות. שהוא אמור היה להיות ראש הממשלה של כולנו לא רק של בוחריו ושאני מבטא את הכאב של מליוני אזרחים שאין להם ראש ממשלה שמתייחס לכאב שלהם".

השר יזהר שי, בנו נפל בדרום

השר יזהר שי, בנו נפל בדרום, צילום: CC BY-SA 3.0, ויקיפדיה, Mark Neyman

שי שיתף כי ראש הממשלה אמר שהוא מסכים עם העיקרון אבל לדעתו גם מיישם אותו, נתניהו טען בפניו כי הוא כן פוגש משפחות שכולות וכן מתקשר לאנשים שחוו אסון, ולצערו הדברים לא ידועים לציבור".

ירון שי, נפל בקרב הגבורה בכרם שלום

ירון שי, נפל בקרב הגבורה בכרם שלום צילום: דובר צה"ל

"אלא דווקא אלה שבמותם מסמלים את האסון הנורא"

"אני מודה לראש הממשלה על שיחת הטלפון הזו ועל ההכרה שלו בגבורתו של ירון, נוני שלנו" כתב שי וסיים: "אני קורא לו להתקשר או לבקר כדי לנחם אצל משפחות הנופלים והנרצחים, גם אלה שלא הצביעו עבורו, גם אלה שלא נפלו בקרבות הירואים אלא דווקא אלה שבמותם מסמלים את האסון הנורא, את המחדל ואת הכאב הגדול של כלל אזרחי מדינת ישראל בעקבות מלחמת שמיני עצרת".