התעללות קשה: פרטים חדשים על תנאי השבי של החטופים שחולצו

עדויות שהגיעו מפי משפחות החטופים שחולצו חושפות את תנאי השבי הקשים ואת ההתעללות הפיזית והנפשית שחוו. הרופא שטיפל בהם לאחר החילוץ סיפר כי הם סובלים מניוון שרירים, תת תזונה וכי הם איבדו את היכולת לבצע פעולות מסוימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/24 21:50 ו בסיון התשפד

התעללות קשה: פרטים חדשים על תנאי השבי של החטופים שחולצו
רגעי חילוץ החטופים, צילום: דוברות המשטרה

מספר ימים לאחר חילוצם של ארבעת החטופים משבי חמאס, פרטים נוספים על חודשי השבי הקשים מתחילים להתפרסם. במאמר שפורסם בוול סטריט ג'ורנל אמש (ג') סופר כי שלושת הגברים הוחזקו בחדר חשוך במשך חודשים כשהם חוטפים "עונשים", וסופגים התעללות נפשית קשה.

ההתעללות הנפשית והפיזית

על פי הדיווח, שלושת החטופים חיו בחדר חשוך אחד וישנו על מזרונים קטנים על הרצפה. הקשר היחידי שלהם עם העולם היה עם המחבלים ששמרו עליהם, הביאו להם אוכל, והתעללו בהם. החטופים יכלו לשמוע את המשפחה העזתית שגרה למטה, כולל ילדים, אך מעולם לא פגשו אותם. יום אחד, כשהמשפחה יצאה, הם הורשו לרדת למטה להשתמש במטבח.

במידה והחטופים לא "צייתו לכללים", המחבלים הענישו אותם בדרכים שונות כולל נעילה ממושכת בשירותים והערמה של שמיכות עליהם במזג אוויר חם ושרבי. המחבלים איימו שוב ושוב להרוג אותם ואף לעגו להם ואמרו שלאף אחד לא אכפת מהם ואף אחד לא יבוא לחלץ אותם.

אבל יום אחד, ביום הולדתו של אלמוג מאיר, הם הורשו לצפות בשידור הערבי של אל-ג'זירה וראו עצרת בתל אביב של משפחות החטופים. אלמוג הבחין בהתרגשות בשלט עם פניו בין המפגינים. "זה גרם לו להרגיש שהוא לא נשכח", אמר דודו אבירם מאיר.

אלמוג מאיר ג

אלמוג מאיר ג'אן, צילום: דובר צה"ל

הרופא שטיפל בחטופים: "ניוון שרירים, תת תזונה ואיבוד היכולת לבצע פעולות מסוימות"

מראם הטוב חיצונית של החטופים עורר תגובות בעולם, שטענו כי החטופים לא עברו התעללות. הרופא שטיפל בהם הסביר כי המראה החיצוני היה מטעה לחלוטין, והסתמך בעיקר על אדרנלין ושמחה מהשחרור. בפועל, הסביר, משקלם של השבויים השתנה במהלך השבי עקב פחד, מתח והתעללות. הוא אמר שהם הראו סימנים של ניוון שרירים ותת תזונה ואיבדו את היכולת לבצע פעולות מסוימות.

נועה ארגמני מתאחדת עם משפחתה

נועה ארגמני מתאחדת עם משפחתה, צילום: מעיין טואף / לע"מ