התיעודים שלא פורסמו: הדקות הראשונות על המסוק במבצע ארנון

צה"ל מפרסם תיעוד חדש ממבצע ארנון: בתיעוד נראים הרגעים הראשונים של החטופים על מסוק חיל האוויר - בדרך לישראל | צפו בתיעודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 20:00 ד בסיון התשפד

התיעודים שלא פורסמו: הדקות הראשונות על המסוק במבצע ארנון
החטופים על המסוק, צילום: דובר צה"ל

צה"ל חשף הערב (ב') תיעודים חדשים מחילוץ החטופים אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו. בתיעוד נראים הרגעים של החטופים על המסוק. כזכור, במבצע הירואי של צה"ל, שב"כ וימ"מ בלב מחנה נוסיראת חולצו ארבעה חטופים: נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40). במהלך הפעילות נפל לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה ז"ל, מפקד צוות ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור (ימ"מ) של משטרת ישראל.

תיעוד: חילוץ החטופים משבי חמאס

בדרך הבייתה: הרגעים המרגשים במסוק חיל האוויר

לחטופים הורשה להתקלח אחת לשבוע בלבד

לאחר השחרור, החטופים סיפרו לצוותים הרפואיים ולבני משפחתן על התנאים הקשים בהם הוחזקו ועל ההתעללות שעברו בשבי חמאס. כך, החטופים העידו כי חויבו לקרוא בקוראן וללמוד את הלכות האסלאם. חלק מהחטופים העידו כי בחודשים האחרונים הוחזקו אצל משפחה עזתית והורשה להתקלח פעם אחת בשבוע בלבד. לנעה ארגמני, שהוחזקה במבנה אחר, הורשה להתקלח לעיתים נדירות מאוד אך לדבריה, הורשה לצאת לאור יום מידי פעם כשהיא מחופשת לאישה ערבייה.

"ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוח שאני עומדת למות"

ארגמני העידה כי בחלק מזמן השבי הוחזקה עם החטופים יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי שנהרגו בשבי חמאס. בצה"ל הודו בעבר כי ייתכן ששרעבי נהרג במהלך תקיפה של צה"ל מבנה סמוך אך נועה סיפרה לבני משפחתה: "ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוח שאני עומדת למות. חשבתי שזהו - אבל נשארתי בחיים".