מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביצים ומבטים מביכים: שר החוץ התגרה בראש ממשלת ספרד עם תמונה פרובוקטיבית

השר ישראל כ"ץ התגרה בראש ממשלת ספרד לאחר ההפסד בבחירות לפרלמנט האירופי עם תמונה שהופקה באמצעות בינה מלאכותית: "העם הספרדי העניש את הקואליציה בתבוסה מהדהדת בבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 17:23 ד בסיון התשפד

ביצים ומבטים מביכים: שר החוץ התגרה בראש ממשלת ספרד עם תמונה פרובוקטיבית
ישראל כ"ץ, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע ההפסד הצורב של ראש הממשלה הספרדי, פדרו סאנצ'ס, למפלגת העם השמרנית של ספרד שזכתה ב-34.2% מהקולות, שר החוץ ישראל כ"ץ לעג לפדרו על תבוסה עם תמונה שיוצרה בבינה מלאכותית בה נראה ראש ממשלת ספרד לצד סגניתו מכוסים בביצים שהושלכו עליהם בפרלמנט הספרדי. כ"ץ לא הסתפק בתמונה, וכתב: "העם הספרדי העניש את הקואליציה של פדרו בתבוסה מהדהדת בבחירות. מסתבר שהחיבוק של רוצחי ואנסים של חמאס לא משתלם".

עלייה משמעותית לימין הקיצוני באירופה - גם בספרד

השבוע, מפלגות הימין הקיצון במדינות רבות באירופה זכו לעלייה משמעותית במספר המושבים שלהן. כך בבחירות לפרלמנט הספרדי מפלגת העם השמרנית של ספרד הובילה על מפלגת הפועלים הסוציאליסטית של פדרו עם -34.2% מהקולות לעומת 30.2%.

צעד הענישה הראשוני של כ"ץ נגד ממשלת ספרד

כזכור, בעקבות הכרת ספרד במדינה פלסטינית לפני כשלושה שבועות, משרד החוץ הישראלי שיגר איגרת דיפלומטית האוסרת על הקונסוליה הספרדית בירושלים להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלסטינית, בשל הידרדרות היחסים בין המדינות.

העונש של שר החוץ: לא יוכלו להעניק שירותים לפלסטינים

החל מה-1.6 לא תוכל הקונסוליה הספרדית בירושלים לבצע פעילות קונסולרית או להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלסטינית. באגרת ששוגרה הבוקר ממשרד החוץ לשגרירות ספרד בישראל, נכתב בין היתר: "נבקש ליידע את השגרירות כי הקונסוליה הכללית של ספרד בירושלים מורשית להעניק שירותים קונסולריים לתושבי המחוז הקונסולרי של ירושלים בלבד, ואיננה מורשית להעניק שירותים או לבצע פעילות קונסולרית למול תושבי הרשות הפלסטינית".