העתירה של אמסלם בעניין גיוס ערבים נדחתה - זה הפתרון שמצא

עתירותיו השונות של השר אמסלם לבית הדין בנוגע לגיוס האוכלוסייה הערבית נדחו, אך הוא לא וויתר. הבוקר הגיע לבג"ץ מלווה בשני צעירים חרדים שהחליטו להתגייס, והגישו עתירה דומה לשלו: "בואו נראה מה יגידו הפעם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 14:44 ד בסיון התשפד

העתירה של אמסלם בעניין גיוס ערבים נדחתה - זה הפתרון שמצא
אמסלם, "נכנס מהחלון", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר דודי אמסלם ניסה להגיש עתירה לבג"ץ בחודשים האחרונים בבקשה לחייב את הממשלה ואת שר הביטחון לקרוא לשירות את בני החברה הערבית, ונדחה. אך הוא לא הרים ידיים, וגייס שני צעירים חרדים שהחליטו להתגייס, ועתרו לבית הדין בדרישה לגייס את כל בני החברה הישראלית.

הפתרון החלופי

שני הצעירים הגיעו הבוקר (ב') לבית המשפט העליון כשהם מלווים בעורך הדין מוטי שמעון ובשר אמסלם. לאחר שהעתירה הוגשה אמר אמסלם: "שני הבחורים האלה החליטו להתגייס לצה"ל בגלל שהם הרגישו שקשה להם בישיבה. לכן הם החליטו לתרום את חלקם. הם רק שואלים מדוע הערבים אפילו לא נקראים לשירות לאומי. אז אני הגשתי מספר עתירות דחו אותי בכל מיני עניינים טכנים, טיפשיים ואידיוטים. אז בואו נראה מה הם יגידו הפעם".

כזכור, בשבוע שעבר היועמ"שית המליצה לדחות את העתירה של השר, והסבירה: "נושא גיוס בני האוכלוסייה הערבית הוא בראש ובראשונה נושא מדיניות המצוי, על היבטיו השונים, לפתחה של ממשלת ישראל והדרג המדיני. באפשרותה של ממשלת ישראל לבחון את עדכניות מדיניותה בעניין". היא אף עקצה אותו ואמרה: "לעותר כחבר בממשלה, עומדת האפשרות לפנות לממשלה לגיבוש מדיניות כאמור".