מאחורי הגב של נתניהו: ביידן שקל עסקה עצמאית עם חמאס

דיווחים אמריקניים על כך שממשל ביידן שקל לעקוף את נתניהו ולבצע עסקת חטופים עם חמאס במטרה לשחרר חמישה חטופים בעלי אזרחות אמריקנית. אחת מהמטרות: להפעיל על נתניהו לחץ להיכנע לעסקה הנוכחית

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 12:45 ד בסיון התשפד

מאחורי הגב של נתניהו: ביידן שקל עסקה עצמאית עם חמאס
סינוואר, נתניהו וביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com,Noam Revkin Fenton,Abed Rahim Khatib/Flash90

על פי דיווח אמריקני של רשת NBC, ממשל ביידן שקל לערוך עסקת חטופים עצמאית עם חמאס במסגרתה ישוחררו חמישה חטופים בעלי אזרחות אמריקנית. זאת במידה והמשא ומתן בין ישראל לחמאס ייכשל שוב. המשא ומתן המדובר לא יכלול את ישראל כלל ויבוצע באמצעות מתווכים קטארים.

המטרה הנסתרת של המשא ומתן

בבית הלבן אמנם סירבו להגיב לשמועות, אך אלה התקבלו מפיהם של ארבעה בכירים אמריקאיים שונים. אחד הבכירים אמר כי הדיונים הפנימיים התקיימו גם במטרה לבדוק האם אפשרות של משא ומתן כזה, יפעיל עוד לחץ על נתניהו להסכים לגרסה הנוכחית של העסקה. זאת על אף שהדיווחים הנוכחיים מצביעים על כך שחמאס הוא שדחה את העסקה. אמנם טרם ידוע מה יכולה ארצות הברית לספק לארגון הטרור, אך הבכירים מעריכים כי לחמאס יש תמריץ לסגור את העסקה במחשבה כי הדבר יעמיק את הקרע בין ישראל לארה"ב.

הירש גולדברג פולין

הירש גולדברג פולין, אזרח אמריקני צילום: ללא

חמשת החטופים בעלי אזרחות אמריקנית שאותם מקווה ממשל ביידן לשחרר הם: החייל הבודד עידן אלכסנדר, שגיא דקל-חן מניר עוז, הרש גולדברג פולין בן ה-23, החייל הבודד עומר נאוטרה, וקית' סגל שנחטף מכפר עזה. בארה"ב מקווים לשחרר שלוש גופות נוספות של אזרחים אמריקניים שנרצחו ב-7 באוקטובר ומוחזקות בעזה.